Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Świat opakowań spotkał się na targach interpack

2023-05-12

Gospodarka o obiegu zamkniętym, zarządzanie zasobami, technologie cyfrowe i bezpieczeństwo produktów – to podstawowe tematy zakończonych niedawno targów interpack dla przemysłu opakowaniowego.

2807 wystawców z 61 państw, a także 143 tys. zwiedzających z całego świata wzięło udział w targach interpack, które w maju odbyły się w niemieckim Düsseldofrie. Była to największa tegoroczna wystawa w Europie dla przemysłu opakowaniowego. Odbyła się po sześciu latach przerwy. Firmy z całego świata prezentowały technologie i trendy dla całego łańcucha wartości opakowań, podkreślając możliwości rozwoju i udzielając odpowiedzi na wyzwania stojące przed branżą opakowaniową. Targi były zorientowane na podstawowe grupy odbiorców wywodzące się z przemysłu spożywczego i cukierniczego, farmaceutycznego i kosmetycznego oraz sektorów przemysłowych.

Odwiedzający znaleźć mogli m.in. liczne maszyny do pakowania wyrobów cukierniczych i wypieków. Opakowania do wyrobów cukierniczych, wypieków, przekąsek odnotowały w ostatnich latach duży wzrost i znaczące zmiany w zakresie technologii ich wytwarzania. Producentom maszyn pakujących udało się wdrożyć zrównoważone koncepcje opakowań za pomocą odpowiednich dostosowań technicznych i nowo opracowanych rozwiązań maszynowych. Zrównoważoność to główny trend w tym segmencie. W efekcie tego konstruktorzy maszyn demonstrowali sposoby, w jaki dostosowują swoje portfolio do opakowań monomateriałowych, jak również do opakowań powstających z zupełnie nowych materiałów. Targi dowiodły, że ponieważ popyt na pakowane produkty spożywcze rośnie, to w ślad za tym zmienia się świadomość i zachowania konsumentów. Kierunek tych zmian to zrównoważony rozwój, postępująca regionalność, kierowanie uwagi na aspekty ekologiczne oraz ułatwienia w handlu. To wszystko, wraz z obecnymi wyzwaniami w zarządzaniu energią i oszczędzaniem zasobów, powoduje konieczność transformacji przemysłu opakowaniowego. W centrum uwagi cały czas znajdowały się też technologie cyfrowe.

Oprócz branży spożywczej dużym zainteresowaniem cieszyła się oferta dla farmacji. Oto bowiem wraz ze wzrostem wymagań dotyczących opracowywania leków, równolegle rosną również wymagania dotyczące technologii maszyn i urządzeń w dziedzinie pakowania i napełniania leków. Maszyny i instalacje do produkcji farmaceutyków i kosmetyków podlegają od dawna rygorystycznym wymogom w zakresie bezpieczeństwa produktów, ochrony przed podrabianiem i identyfikowalności. To wszystko musiało znaleźć swoje odzwierciedlenie w ofercie produktowej dla sektora produkcji opakowań farmaceutycznych.

Innowacyjność oferty targowych gości wyrażała się także w prezentacji licznych surowców odnawialnych do produkcji opakowań, tak samo jak podkreślaniu znaczenia ciągle rosnącego udziału materiałów pochodzących z recyklingu w opakowaniach. Jeśli chodzi natomiast o końcowe cechy produktu to stawiano na walory informacyjne, zdobienie opakowań i ich indywidualizację a nie masowość.

W targach brały udział także firmy z Polski. Jedną z nich była Grupa Plast – Box.

– W Düsseldorfie pokazaliśmy pełne spektrum naszej aktualnej oferty. Targowym debiutem były kanistry, butelki HDPE, konewki, akcesoria motoryzacyjne i opakowania wielowarstwowe produkowane przez Suwary. Nowością z naszego portfolio były również specjalistyczne rozwiązania Kartpol Group przeznaczone do pakowania silikonów, akryli, klejów i mas uszczelniających. Po raz pierwszy na targach Interpack wystawiliśmy także pojemniki i opakowania przeznaczone do kontaktu z żywnością, sygnowane marką Stark Partner. Nie zabrakło rzecz jasna również sztandarowych produktów firmy Plast-Box, czyli cenionych na rynku europejskim wiader dla branży spożywczej i chemicznej – mówi Artur R. Skonieczny, dyrektor handlowy Grupy Plast Box.


przemysł opakowaniowytargiPlast-Boxinterpack

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie