2022-04-04
Władze Grupy CIECH oceniają ostatnie lata, w których to firma realizowała poszczególne elementy Strategii swojego rozwoju.
- Strategia 2019-2021 to trzy przełomowe projekty. Zbudowaliśmy w Stassfurcie jedną z najnowocześniejszych warzelni soli, korzystającą z naszych własnych surowców i umiejscowioną w otoczeniu najatrakcyjniejszych rynków Europy. Obecnie przygotowujemy zakład do kontrybucji wyników na pełną skalę. Jestem jednak przekonany, że dzięki trwałym przewagom konkurencyjnym, rozwój sprzedaży soli, szczególnie w najwyższych klasach jakości i czystości, jest tylko kwestią czasu. Istotnie zwiększyliśmy nasze możliwości produkcyjne w zakresie sody oczyszczonej, po oddaniu do użytku nowoczesnej instalacji w niemieckim zakładzie. Nasz produkt jest kierowany zwłaszcza na wymagający, ale bardzo atrakcyjny pod względem marż rynek farmaceutyczny. To część naszych planów dotyczących dekomodytyzacji produktów i zwiększania stopnia ich specjalizacji – tłumaczy Dawid Jakubowicz, prezes zarządu CIECH S.A.
Jak przyznaje, podobny cel miała budowa nowego pieca do szklistego krzemianu sodu, który Grupa CIECH uruchomiła pod koniec 2021 roku. Zwiększa dzięki niemu swój udział na bardzo atrakcyjnym rynku i umacnia pozycję największego sprzedawcy w Europie. Produkując zarówno sodę oczyszczoną, jak i krzemiany, wykorzystuje wytworzoną przez siebie sodę kalcynowaną, co istotnie stymuluje wzrost marży w całym łańcuchu wartości.
- Nasze inwestycje przyniosły także wymierne efekty w segmencie Agro. Wprowadziliśmy na rynek nowy, przełomowy produkt Halvetic, który spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem klientów. Doceniają oni jego efektywność, skuteczność i gwarancję zachowania bezpieczeństwa upraw, przy zastosowaniu o połowę mniejszej dawki substancji aktywnej niż w innych preparatach. To wielki sukces naszego zespołu R&D i na pewno nie jest to nasze ostatnie słowo w zakresie wprowadzania kolejnych innowacji na rynku środków ochrony roślin. Segment Agro, dzięki nowym produktom, ale i skutecznie przeprowadzonej restrukturyzacji, stał się drugą co do wielkości składową naszego biznesu. Zakończyliśmy także integrację Proplanu, zakupionego przez nas w 2018 roku, z pozostałymi częściami Grupy. W ciągu kilku lat wartość zakupionego biznesu zwiększyła się o ponad 50%, co potwierdza, że potrafimy realizować i prowadzić projekty przejęć z pozytywnymi efektami. W 2021 roku pracowaliśmy też nad usprawnianiem i rozwojem funkcji wsparcia w naszej Grupie. Poprawiamy bezpieczeństwo pracy, wdrażając najlepsze dostępne praktyki. Nasza kultura korporacyjna ewoluuje we właściwym kierunku. Dzięki szeregowi inicjatyw w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, dysponujemy szybkim i efektywnym systemem raportowania wewnętrznego, opartym o pełną digitalizację, gwarantującą ekspresowy i kompletny dostęp do informacji zarządczej – podsumowuje prezes CIECH S.A.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...