2023-09-18
Wzrost wartości sprzedaży, utrata jednego dystrybutora i umacnianie pozycji na polskim rynku – to charakterystyka dokonań Azelis Poland w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy.
Azelis Poland to dystrybutor surowców i półproduktów chemicznych. Najważniejszymi sektorami przemysłu chemicznego, które obsługuje firma są branże farb, lakierów i klejów; branża spożywcza; branża gumowa, szklarska i dodatków do tworzyw sztucznych; branża kosmetyczna; chemia ogólna; branża nawozowa; branża farmaceutyczna; chemia gospodarcza; substancje smarne i ciecze obróbcze.
W ciągu ostatnich kwartałów Azelis Poland koncentrował się od strony biznesowej na rozwoju istniejącego portfolio klientów i rozwoju posiadanej oraz pozyskanej z nowych umów dystrybucyjnych gamy produktów, a także na zapewnieniu odbiorcom jak najlepszej jakości obsługi, zaspokojeniu popytu na produkty pomimo ograniczeń w dostawach od producentów. Firma kontynuowała politykę z lat ubiegłych, która skupiała się na bardzo ścisłym monitorowaniu kosztów oraz przepływów pieniężnych – zwłaszcza w zakresie płatności od klientów. By wzmocnić swoją pozycję na rynku oraz by uatrakcyjnić współpracę dla potencjalnych nowych dostawców Azelis Poland otworzył Regionalne Centrum Kompetencji dla Aplikacji Mięsnych i Zamienników Mięsa – specjalistyczne laboratorium umożliwiające przeprowadzanie prób, testów i szkoleń z zakresu aplikacji oferowanych dodatków w sektorze przemysłu spożywczego.
Aktualnie najsilniej rozwijającymi się działami firmy są: dział farmaceutyczny (Pharma & Healthcare) – wzrost przychodów o 45% w roku 2022; dział przemysłu spożywczego (Food and Nutrition) – wzrost o 34% oraz dział dodatków dla przemysłu gumowego, szklarskiego i dodatków do tworzyw sztucznych – wzrost o 64% - pomimo, iż dział ten stanowi obecnie mniej więcej 3% całości obrotów to zwiększenie obecności Azelis w tym segmencie stanowi kolejny sukces rozpoczętego w 2020 roku rozwoju tego segmentu.
Głównymi dostawcami dla Azelis są obecnie tacy producenci, jak Tate&Lyle, Kerry (w tym Red Arrow), Lubrizol oraz Sequens wspierane przez Synthomer (wraz z Omnova), Northeast Pharmaceuticals, Gattefosse, oraz Tereos. W roku 2022 Azelis Poland utracił natomiast prawa do dystrybucji surowców DuPont dla przemysłu kosmetycznego.
W 2022 r. przychody netto ze sprzedaży wzrosły o 15,5 mln zł, tj. o 9%. Poza rozbudową istniejącego portfolio klientów oraz nowymi wdrożeniami u klientów istniejących, czynnikami wpływającym na wzrost były jednostkowe sprzedaże pozyskane dzięki większej dostępności towarów oferowanych przez Azelis w porównaniu do firm konkurencyjnych. Największy wpływ nastąpił w działach farmaceutycznym i spożywczym.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...