2023-07-07 / Autor: Marta Marszałek, starszy analityk rynku farmaceutycznego i ochrony zdrowia, PMR
Według szacunków PMR, rynek dermokosmetyków w Polsce wart będzie blisko 2,7 mld zł w 2023 r., a coraz większą część tego rynku generuje sprzedaż internetowa. W raporcie „Rynek dermokosmetyków w Polsce 2023. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2023-2028” wskazano, że w tym roku sprzedaż online dermokosmetyków osiągnie dynamikę sprzedaży blisko trzykrotnie wyższą niż sprzedaż stacjonarna.
Dermokosmetyki w internecie coraz bardziej popularne
Osoby kupujące dermokosmetyki w Polsce są najczęściej świadome i cenią je przede wszystkim za lepsze właściwości (zdaniem konsumentów) w porównaniu do kosmetyków dostępnych na rynkach masowych. Zmienia się jednak sposób dokonywania zakupów – coraz więcej sprzedaży tych produktów odbywa się w kanale online. Prognozy firmy PMR wskazują, że w 2023 r. ten kanał sprzedaży osiągnie dynamikę na poziomie 12,4%.
Firma PMR prognozuje, że trend rozwoju sprzedaży dermokosmetyków w internecie zostanie utrzymany w najbliższych pięciu latach. Wzrost znaczenia tego kanału sprzedaży potwierdzają badania konsumenckie, które firma przeprowadziła w styczniu 2023 r.
Jeszcze w 2016 r. 3% respondentów PMR wskazywało na dokonywanie zakupu tych produktów w e-sklepie, a 4% w e-aptece. Badanie ze stycznia 2023 r. pokazuje jednak, że ten odsetek wzrósł dziesięciokrotnie – do odpowiednio 28% i 36%.
Korzystne ceny wysoko cenione
Sprzedaż dermokosmetyków w internecie w 2023 r. wzrośnie zarówno w ujęciu nominalnym, jak i realnym (tzn. po skorygowaniu o inflację). Wpływ na to ma zmiana zachowań kupujących dermokosmetyki (e-apteki i e-sklepy są coraz popularniejszymi miejscami zakupu dermokosmetyków) oraz inflacja i pogarszająca się sytuacja materialna Polaków (w internecie łatwiej jest wyszukiwać promocje i porównywać ceny produktów niż w sklepach czy aptekach stacjonarnych). Rosnące ceny dermokosmetyków niejako wymuszają na kupujących podejmowanie inteligentnych decyzji zakupowych, dlatego w opinii firmy PMR, trend ten będzie kontynuowany również w 2023 r. Co więcej, z badania PMR wynika, że obecnie korzystne ceny są bardzo ważnym czynnikiem przy wyborze miejsca zakupu dermokosmetyków niezależnie od płci i wieku kupującego.

"Kosmetyki i Detergenty" (wcześniej "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej") to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...