Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Sprzedaż internetowa dermokosmetyków na fali wzrostu

2023-07-07  / Autor: Marta Marszałek, starszy analityk rynku farmaceutycznego i ochrony zdrowia, PMR

Według szacunków PMR, rynek dermokosmetyków w Polsce wart będzie blisko 2,7 mld zł w 2023 r., a coraz większą część tego rynku generuje sprzedaż internetowa. W raporcie „Rynek dermokosmetyków w Polsce 2023. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2023-2028” wskazano, że w tym roku sprzedaż online dermokosmetyków osiągnie dynamikę sprzedaży blisko trzykrotnie wyższą niż sprzedaż stacjonarna.

Dermokosmetyki w internecie coraz bardziej popularne

Osoby kupujące dermokosmetyki w Polsce są najczęściej świadome i cenią je przede wszystkim za lepsze właściwości (zdaniem konsumentów) w porównaniu do kosmetyków dostępnych na rynkach masowych. Zmienia się jednak sposób dokonywania zakupów – coraz więcej sprzedaży tych produktów odbywa się w kanale online. Prognozy firmy PMR wskazują, że w 2023 r. ten kanał sprzedaży osiągnie dynamikę na poziomie 12,4%.

Firma PMR prognozuje, że trend rozwoju sprzedaży dermokosmetyków w internecie zostanie utrzymany w najbliższych pięciu latach. Wzrost znaczenia tego kanału sprzedaży potwierdzają badania konsumenckie, które firma przeprowadziła w styczniu 2023 r.

Jeszcze w 2016 r. 3% respondentów PMR wskazywało na dokonywanie zakupu tych produktów w e-sklepie, a 4% w e-aptece. Badanie ze stycznia 2023 r. pokazuje jednak, że ten odsetek wzrósł dziesięciokrotnie – do odpowiednio 28% i 36%.

Korzystne ceny wysoko cenione

Sprzedaż dermokosmetyków w internecie w 2023 r. wzrośnie zarówno w ujęciu nominalnym, jak i realnym (tzn. po skorygowaniu o inflację). Wpływ na to ma zmiana zachowań kupujących dermokosmetyki (e-apteki i e-sklepy są coraz popularniejszymi miejscami zakupu dermokosmetyków) oraz inflacja i pogarszająca się sytuacja materialna Polaków (w internecie łatwiej jest wyszukiwać promocje i porównywać ceny produktów niż w sklepach czy aptekach stacjonarnych). Rosnące ceny dermokosmetyków niejako wymuszają na kupujących podejmowanie inteligentnych decyzji zakupowych, dlatego w opinii firmy PMR, trend ten będzie kontynuowany również w 2023 r. Co więcej, z badania PMR wynika, że obecnie korzystne ceny są bardzo ważnym czynnikiem przy wyborze miejsca zakupu dermokosmetyków niezależnie od płci i wieku kupującego.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2023

"Kosmetyki i Detergenty" (wcześniej "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej") to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


kosmetykiprzemysł kosmetycznydermokosmetyki

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie