Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Sprzedaż grupy Bayer wyniosła w 2009 r. nieco ponad 31 mld euro

2010-04-06

Rok 2009 był jednym z bardziej wymagających okresów w działalności operacyjnej grupy Bayer.

Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) przed uwzględnieniem zdarzeń nadzwyczajnych wyniósł 6 472 mln euro, osiągając trzeci pod względem wielkości poziom w historii firmy Bayer. Przepływy środków pieniężnych netto zwiększyły się o 49%, osiągając rekordową wartość 5 375 mln euro, co pozwoliło zmniejszyć zadłużenie finansowe netto o 4,5 mld euro – o więcej niż planowano – do 9,7 mld euro. Sprzedaż grupy zmalała o 5,3% do 31 168 mln euro (w 2008 r. było to 32 918 mln euro).
Różnice kursowe wpłynęły na zmniejszenie przychodów o około 2 punkty procentowe, czyli około 140 mln euro, z czego na sam czwarty kwartał przypada 80 mln euro. Marża EBITDA przed uwzględnieniem zdarzeń nadzwyczajnych w 2009 r. nieznacznie zmalała, osiągając wartość 20,8%. Zysk operacyjny (EBIT) przed uwzględnieniem zdarzeń nadzwyczajnych zmniejszył się o 13,1% i wyniósł 3 772 mln euro.
Sprzedaż w branżach HealthCare i CropScience wzrosła odpowiednio o 3,8 i 2,5%, osiągając rekordowe poziomy. Sprzedaż w branży MaterialScience zmniejszyła się o 22,8% do 7 520 mln euro (w 2008 r. był to poziom 9 738 mln euro).
Zgodnie z zapewnieniami prezesa, Bayer patrzy na rok 2010 optymistycznie. Firma planuje zwiększenie sprzedaży o ponad 5%. Oczekuje się, że branża HealthCare będzie się rozwijać w 2010 r. co najmniej tak jak reszta rynku. W branży CropScience zakłada się nieco wyższy wzrost niż ogólnie obserwowany na rynku. Odpowiadałoby to zwiększeniu obrotów o około 4%. Firma Bayer zakłada ciągłą poprawę koniunktury na rynkach związanych z branżą MaterialScience. W związku z tym podgrupa w 2010 r. stawia sobie za cel zwiększenie sprzedaży o ponad 10%


Bayerwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie