2019-09-23
W pierwszej połowie 2019 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka zanotowała wyższą sprzedaż niż rok wcześniej – głównie za sprawą ożywienia na rynku farb dekoracyjnych w Polsce oraz akwizycji węgierskiej spółki Poli-Farbe.
W pierwszym półroczu 2019 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 329,5 mln zł, czyli o 9,7% wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Największy wpływ na wzrost wartości sprzedaży miały lepsze wyniki wypracowane w Polsce (243,8 mln zł i wzrost o 4,2% r/r). Rodzimy rynek jest największym rynkiem zbytu dla produktów Śnieżki i odpowiada za niemal trzy czwarte jej łącznych przychodów.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników Śnieżki osiągniętych w pierwszej połowie tego roku, a szczególnie ze sprzedaży produktów naszej flagowej marki Magnat, która rośnie wyraźnie szybciej niż sprzedaż konkurencyjnych farb z segmentu premium. Coraz więcej wskazuje na to, że najlepiej trafiliśmy w szybko zmieniające się potrzeby Polaków remontujących swoje mieszkania i domy – komentuje Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA.
Pomimo lepszej sprzedaży, w pierwszym półroczu 2019 roku Grupa Kapitałowa Śnieżka zanotowała niższy o 8,8% zysk netto. Wyniósł on 34,4 mln zł.
Wpływ na wysokość zysków miały przede wszystkim takie czynniki, jak powiększenie się grupy kapitałowej o Poli-Farbe (spółka ta osiągała dotąd niższy poziom marż niż Śnieżka), wyższe koszty sprzedaży i marketingu (np. na ogólnopolskie kampanie reklamowe), koszty związane z rozwojem FFiL Śnieżka SA (np. koszty transakcyjne nabycia udziałów w Poli-Farbe, wzrost zatrudnienia w kluczowych działach oraz inwestycje w oprogramowanie informatyczne w ramach projektu cyfrowej transformacji), a także zaplanowane podwyżki wynagrodzeń.
W pierwszym półroczu 2019 roku skokowo, do 22,8 mln zł, wzrosły przychody Grupy Kapitałowej Śnieżka osiągnięte na Węgrzech. Wynikało to z powiększenia się Grupy o węgierską spółkę Poli-Farbe Vegyipari Kft. i jej spółki zależne (prowadzące działalność handlową w Rumunii i na Słowacji).
W efekcie konsolidacji wyników Poli-Farbe, na koniec pierwszego półrocza 2019 roku udział węgierskiego rynku w całkowitych przychodach Grupy Kapitałowej Śnieżka wzrósł do 6,9%. Już w niedalekiej przyszłości Węgry staną się dla Grupy drugim najważniejszym rynkiem po Polsce, a docelowo ich udział w skonsolidowanych wynikach wzrośnie do ponad 20%.
– Poli-Farbe uzyskało już dostęp do tańszych surowców. Ponadto węgierska spółka we współpracy z działem badań i rozwoju Śnieżki pracuje nad optymalizacją portfolio i zastosowaniem nowych surowców do dotychczas stosowanych formulacji. Oczekuję, że dla najważniejszych produktów Poli-Farbe proces ten zostanie zakończony do końca przyszłego roku – mówi Piotr Mikrut.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...