2025-04-11
Grupa Śnieżka wypracowała w 2024 roku 798,4 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 857,8 mln zł rok wcześniej. Zysk netto osiągnął poziom 72,1 mln zł wobec 83,5 mln zł uzyskanych rok wcześniej. Spadek wyników jest przede wszystkim efektem niższej sprzedaży wolumenowej na całym rynku. Pomimo niekorzystnych warunków zewnętrznych, Grupa Śnieżka zwiększyła swój udział w rynku polskim i ukraińskim.
- Rok 2024 przyniósł trudne warunki rynkowe, które miały znaczący wpływ na całą branżę. Wysokie stopy procentowe oraz niewielki wzrost realnych wynagrodzeń osłabiły sytuację finansową konsumentów, zmuszając ich do większej ostrożności w podejmowaniu decyzji zakupowych. W konsekwencji, spadek popytu doprowadził do zmniejszenia wolumenów sprzedaży na całym rynku. Pomimo trudnych warunków zewnętrznych, poprawiliśmy rentowność brutto ze sprzedaży. Osiągnięcie tego wyniku było możliwe dzięki kilku kluczowym elementom: optymalizacji procesów produkcyjnych i logistycznych, skutecznemu zarządzaniu kosztami, efektywnej strategii cenowej oraz wzrostowi udziału produktów premium w naszym portfolio. Dodatkowym wsparciem było umocnienie złotego względem euro – komentuje Piotr Mikrut, prezes zarządu Śnieżka SA.
W 2024 roku spadek zyskowności Grupy był efektem obniżenia poziomu sprzedaży, a także wzrostu kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu o 8,5% w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Rentowność EBITDA w analizowanym okresie wyniosła 17,9%, co stanowi spadek o 0,7 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2023, jednak nadal pozostaje to bardzo dobry wynik na tle całej branży.
Wartość sprzedaży krajowej w 2024 roku osiągnęła 576,8 mln zł, co oznacza spadek o 2,4% w porównaniu z 2023 rokiem, stanowiąc 72,2% skonsolidowanych przychodów. Na rynku węgierskim przychody zmniejszyły się o 19,8% rok do roku, osiągając wartość 102,8 mln zł. Sprzedaż na rynku ukraińskim wyniosła 80,6 mln zł, co oznacza spadek o 8,9% rok do roku.
Nakłady inwestycyjne Grupy w 2024 roku wyniosły 30,5 mln zł i jest to wynik o 24,9% niższy od założeń. Firma podtrzymuje wcześniejszą deklarację, że alokacja CAPEX będzie równa poziomowi amortyzacji. Głównym priorytetem pozostaje zapewnienie stabilności bieżącej działalności.
– Po zakończeniu dużego cyklu inwestycyjnego, który znacząco wzmocnił nasze zasoby produkcyjne i logistyczne, obecny CAPEX koncentruje się na utrzymaniu dotychczasowych zdolności operacyjnych. Zakładamy, że średnioroczne wydatki CAPEX nie będą przekraczały poziomu amortyzacji. Nasza konkurencyjność opiera się na silnych markach, odpowiednio dobranym portfolio produktów oraz nowoczesnych procesach produkcji i logistyki, które umożliwiają nam elastyczne reagowanie na potrzeby rynku. Te solidne fundamenty stanowią dobrą podstawę do wzrostu wyników finansowych w nadchodzących latach, zwłaszcza gdy warunki rynkowe, mające kluczowy wpływ na wyniki sprzedaży Grupy, ulegną poprawie – podsumowuje Piotr Mikrut, prezes zarządu Śnieżka SA.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...