Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Skinifikacja: najnowsze trendy wspierające nowe deklaracje marketingowe produktów do pielęgnacji włosów

2025-11-27  / Autor: Anne Charpentier, e-mail: acharpentier@skinobs.com; contact@skinobs.com, www.skinobs.com

W segmencie higieny i pielęgnacji włosów coraz wyraźniej zarysowuje się trend określany „skinifikacją”. Zgodnie z tą koncepcją, włosy i skóra głowy są traktowane z taką samą troską i uwagą, jak skóra twarzy i ciała, a preparaty pielęgnacyjne są opracowywane z użyciem składników wysokiej jakości dotychczas zarezerwowanych dla pielęgnacji skóry.

Branża pielęgnacji włosów obejmuje dziś zróżnicowaną gamę produktów, m.in. rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb w oparciu o platformy cyfrowe, a także suplementy i akcesoria. Podczas gdy kobiety najczęściej sięgają po szampony i odżywki, mężczyźni coraz wyraźniej dostrzegają znaczenie pielęgnacji włosów jako kluczowego segmentu rynku kosmetycznego. Jednocześnie starzenie się społeczeństw na całym świecie skutkuje rosnącym zapotrzebowaniem na specjalistyczne preparaty przeznaczone do włosów siwiejących i dojrzałych. W 2024 roku rynek produktów do pielęgnacji włosów został wyceniony na 106,91 mld dol., a prognozy wskazują, że do 2032 roku osiągnie wartość 213,47 mld dol.

Skinifikacja, jako trend rynkowy, przybiera różne formy – na dojrzałych rynkach kosmetycznych (Europa, USA, Japonia, Korea) rozwija się jako segment premium, natomiast na rynkach wschodzących (Chiny, Brazylia, Wietnam, Indonezja) przyjmuje charakter masowy. W Stanach Zjednoczonych segment premium w pielęgnacji włosów (produkty w cenie powyżej 30 dolarów) rozwija się trzykrotnie szybciej niż produktów tańszych. Obecnie kosmetyki premium odpowiadają już za 25% całkowitej sprzedaży w branży. Konsumenci coraz większą wagę przywiązują również do aspektów zdrowotnych, dostrzegając kluczową zależność między kondycją skóry głowy a stanem i wzrostem włosów. Rosnące oczekiwania napędzają rozwój nowych technologii umożliwiających obiektywną weryfikację deklaracji marketingowych dotyczących preparatów, a zwłaszcza ich działania kondycjonującego, nawilżającego i regenerującego.

W procesie rozwoju nowoczesnych produktów pielęgnacyjnych o zaawansowanych formułach i wielokierunkowym działaniu wykorzystywane są dostępne specjalistyczne testy kliniczne i biometrologiczne – zarówno prowadzone w warunkach in vivo z udziałem ochotników, jak i ex vivo na próbkach włosów. Influencerzy w mediach społecznościowych coraz częściej podkreślają znaczenie profesjonalnej pielęgnacji włosów. Jednocześnie rynek zmierza ku coraz bardziej precyzyjnym rozwiązaniom, których celem jest minimalizacja uszkodzeń spowodowanych zabiegami chemicznymi, stylizacją termiczną czy nadmiernym przesuszeniem. Istotnym czynnikiem jest także współczesny nacisk na dobrostan oraz rosnąca popularność koncepcji zdrowej długowieczności, co przekłada się na poszukiwanie przez konsumentów odżywczych preparatów o udokumentowanych właściwościach anti-aging, wpisujących się w ideę zdrowego starzenia.

W 2025 roku branża pielęgnacji włosów rozwija się w trzech kluczowych kierunkach. Są to: ekologia, innowacyjne metody weryfikacji deklaracji marketingowych dotyczących produktów oraz personalizacja wspierana przez systemy diagnostyczne wykorzystujące sztuczną inteligencję do generowania indywidualnych rekomendacji. Trend w kierunku inkluzywności, stanowiący obecnie fundament globalnego rynku kosmetycznego, znajduje szczególne odzwierciedlenie w produktach do pielęgnacji włosów, które muszą uwzględniać nie tylko różnorodność typów i struktur włosów, ale także tradycje kulturowe. W aktualnie prowadzonych badaniach naukowych przy ocenie kondycji włosów decydujące znaczenie mają trzy parametry: tekstura, charakter skrętu oraz średnica włosa − przy czym włosy kręcone, ze względu na zwiększoną kruchość w obszarach skrętów, wykazują wyraźnie większą skłonność do łamliwości niż włosy faliste czy proste.


\
ARTYKUŁ DOSTĘPNY W "Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2025

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykipielęgnacja włosówskinifikacjabezpieczeństwo produktów

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie