2024-05-29
Firma Silikony Polskie przyznała, że rok 2023 był jednym z trudniejszych w jej historii.
Inflacja i wysokie koszty produkcji przyczyniły się do obniżenia rentowności realizowanych kontraktów. Załamanie sprzedaży eksportowej, gdzie spadek już w pierwszym kwartale wyniósł ponad 65 % zmusił spółkę do korekty planu sprzedaży. Sprzedaż krajowa nie spadła tak drastycznie, jak eksport natomiast rozwijała się w wolnym tempie i z trudem zbliżyła się do wartości założonej w skorygowanym planie.
- Duża niepewność w globalnej gospodarce oraz rosnące napięcia w relacjach międzynarodowych utrudniały planowanie i podejmowanie decyzji biznesowych. Dodatkowo spadek cen na niektóre surowce i wyroby gotowe od trzeciego kwartału nasilił działania firm konkurencyjnych, co skutkowało dla spółki koniecznością obniżenia cen fabrycznych i sprzedażą poniżej cen zatwierdzonych na rok 2023. Niesprzyjające warunki w kraju i na świecie, mające wpływ na działalność firmy spowodowały, że mimo podejmowanych działań nie udało się zrealizować w 2023 r. w pełni sprzedaży planowanej - poinformowała firma Silikony Polskie.
Silikony Polskie uzyskały przychody ze sprzedaży na poziomie 20,27 mln zł w 2023 r. i był to wynik o 33,4% niższy w stosunku do sprzedaży w 2022 r.
Spadek wartościowy sprzedaży nastąpił we wszystkich grupach produktowych, za wyjątkiem polimerów, których sprzedaż została utrzymana na poziome z 2022 roku oraz farb gdzie sprzedano 9% więcej niż w 2022 r. Najwyższy spadek sprzedaży, bo aż o 76% nastąpił w grupie Kauczuki HTV, na co wpływ miała utrata sprzedaży do krajowego odbiorcy mieszanek silikonowych w wyniku działania konkurencyjnej firmy zachodniej, oferującej alternatywny produkt w znacznie niższej cenie. Inną grupą, gdzie sprzedaż drastycznie spadła były lakiery silikonowe, w przypadku których znaczenie miało załamanie sprzedaży zagranicznej do odbiorcy żywic silikonowych. W pozostałych grupach do zmniejszenia sprzedaży przyczyniły się głównie niepewność gospodarcza, inflacja, nasilone działania konkurencji oraz ogólnie zmniejszenie popytu na produkty oferowane przez spółkę.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...