Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Silikony Polskie po bardzo trudnym 2023 r.

2024-05-29

Firma Silikony Polskie przyznała, że rok 2023 był jednym z trudniejszych w jej historii.

Inflacja i wysokie koszty produkcji przyczyniły się do obniżenia rentowności realizowanych kontraktów. Załamanie sprzedaży eksportowej, gdzie spadek już w pierwszym kwartale wyniósł ponad 65 % zmusił spółkę do korekty planu sprzedaży. Sprzedaż krajowa nie spadła tak drastycznie, jak eksport natomiast rozwijała się w wolnym tempie i z trudem zbliżyła się do wartości założonej w skorygowanym planie.

- Duża niepewność w globalnej gospodarce oraz rosnące napięcia w relacjach międzynarodowych utrudniały planowanie i podejmowanie decyzji biznesowych. Dodatkowo spadek cen na niektóre surowce i wyroby gotowe od trzeciego kwartału nasilił działania firm konkurencyjnych, co skutkowało dla spółki koniecznością obniżenia cen fabrycznych i sprzedażą poniżej cen zatwierdzonych na rok 2023. Niesprzyjające warunki w kraju i na świecie, mające wpływ na działalność firmy spowodowały, że mimo podejmowanych działań nie udało się zrealizować w 2023 r. w pełni sprzedaży planowanej - poinformowała firma Silikony Polskie.

Silikony Polskie uzyskały przychody ze sprzedaży na poziomie 20,27 mln zł w 2023 r. i był to wynik o 33,4% niższy w stosunku do sprzedaży w 2022 r.

Spadek wartościowy sprzedaży nastąpił we wszystkich grupach produktowych, za wyjątkiem polimerów, których sprzedaż została utrzymana na poziome z 2022 roku oraz farb gdzie sprzedano 9% więcej niż w 2022 r. Najwyższy spadek sprzedaży, bo aż o 76% nastąpił w grupie Kauczuki HTV, na co wpływ miała utrata sprzedaży do krajowego odbiorcy mieszanek silikonowych w wyniku działania konkurencyjnej firmy zachodniej, oferującej alternatywny produkt w znacznie niższej cenie. Inną grupą, gdzie sprzedaż drastycznie spadła były lakiery silikonowe, w przypadku których znaczenie miało załamanie sprzedaży zagranicznej do odbiorcy żywic silikonowych. W pozostałych grupach do zmniejszenia sprzedaży przyczyniły się głównie niepewność gospodarcza, inflacja, nasilone działania konkurencji oraz ogólnie zmniejszenie popytu na produkty oferowane przez spółkę.


Silikony Polskiewyniki finansowekauczukisilikony

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie