Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Siła w eksporcie – krajowy rynek i branża produktów do pielęgnacji włosów

2021-07-04

W trudnych warunkach pandemii polskim producentom kosmetyków do pielęgnacji włosów udało się utrzymać poziom produkcji zbliżony do tego z 2019 roku. Straty poniesione na krajowym rynku udało się bowiem zrekompensować utrzymaniem tendencji wzrostowej w sprzedaży zagranicznej. Polska już teraz zalicza się do szerokiej czołówki największych eksporterów tych wyrobów w Unii Europejskiej, a wiele wskazuje na to, że w najbliższych latach może przesunąć się w tej klasyfikacji na jeszcze wyższe lokaty.

Niezłe wyniki produkcyjne krajowej branży w 2020 roku

Kategoria kosmetyków do pielęgnacji włosów zaliczała się w kryzysowym 2020 roku mimo wszystko do relatywnie odpornych na zawirowania związane z pandemią koronawirusa. Na przestrzeni całego roku krajowa produkcja szamponów i innych środków związanych z higieną głowy ukształtowała się – w ujęciu wolumenowym – na poziomie bardzo zbliżonym do tego rok wcześniej (wzrost o 0,4% r/r). Nie oznacza to jednak, że na przestrzeni poprzednich 12 miesięcy branża nie doświadczyła silnych wahań popytu, a co za tym idzie poważnych przestojów, jak i przyspieszeń produkcji. Według GUS szczególnie dotkliwy dla niej okazał się wiosenny lockdown, a produkcja zaczęła spadać r/r już w lutym, w miesiącach marzec – maj wykazując zaś spadki rzędu 7-10% r/r. Zamówienia powróciły jednak do producentów kosmetyków do pielęgnacji włosów dość szybko, w konsekwencji czego już latem i wczesną jesienią wykazywali oni ponownie wzrosty. Szczyt ich aktywności przypadł na wrzesień i październik, kiedy to produkcja osiągnęła dwucyfrową dynamikę wzrostu. Dobra koniunktura w omawianej części sektora kosmetycznego zakończyła się wraz z nadejściem drugiej, znacznie bardziej dotkliwej fali epidemii koronawirusa. Kolejne restrykcje istotnie ograniczyły bowiem mobilność konsumentów, doprowadzając również do ponownego zamrożenia działalności wielu salonów urody. To wyraźnie przełożyło się na dynamikę produkcji, która aż do lutego 2021 r. wykazywała ponownie ujemne poziomy.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


kosmetykiprzemysł kosmetycznypielęgnacja włosów

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie