2024-06-03
Działająca w branży chemii budowlanej spółka Sievert Polska realizuje strategię rozwoju, która polega na umocnieniu pozycji na rynku suchych zapraw budowlanych wraz z równoczesnym zdobyciem udziałów rynkowych w zakresie systemów ociepleń.
Firma przekonuje, iż jej produkcja produktów dyspersyjnych zlokalizowana w pobliżu metropolii stołecznej i łódzkiej, w dłuższej perspektywie czasu ma wpłynąć na przewagę konkurencyjną na rynku systemów dociepleń. W myśl strategii, najważniejsza dla dalszego rozwoju spółki jest współpraca z hurtowniami materiałów budowlanych.
- Ważną grupą docelową stają się obecnie małe i większe firmy wykonawcze, które w odpowiedzi na zapotrzebowanie na mieszkania, domy jednorodzinne oraz na usługi remontowe, generują coraz większy popyt na produkty spółki. Uzupełnieniem działań na rzecz zwiększenia popytu jest współpraca z pracowniami konserwacji zabytków oraz z pracowniami biur architektonicznych i projektowych. W roku 2023 spółka Sievert prowadziła również sprzedaż na eksport do swoich partnerów biznesowych w krajach bałtyckich oraz do podmiotów powiązanych kapitałowo w ramach międzynarodowej Grupy Sievert do Republiki Czeskiej, Słowacji, Chin i do spółki Sievert Ukraina. Mająca swój początek w roku wcześniejszym napaść Federacji Rosyjskiej na Ukrainę wywarła istotny, pośredni wpływ na sytuację finansową również w roku 2023. Spółka nie prowadziła żadnych istotnych transakcji handlowych z podmiotami zlokalizowanymi na terytorium Federacji Rosyjskiej, Ukrainy lub Białorusi, jednakże zaburzenia w obrocie międzynarodowym, przerwanie łańcuchów dostaw oraz spowodowany tym wzrost inflacji i rosnące stopy procentowe istotnie wpłynęły na sytuację finansową. Analogicznie do roku wcześniejszego widoczne było spowolnienie gospodarcze, które już bezpośrednio przyczynia do spadku popytu na materiały budowlane i wykończeniowe - poinformowała firma Sievert Polska.
W jej ocenie, w ostatnich kwartałach wysokie stopy procentowe, wojna na Ukrainie i związane z nią sankcje miały bezpośredni wpływ na rozwój rynku materiałów budowlanych i wpłynęły na ograniczenie popytu, a w rezultacie sprzedaży. W związku z postępującym spowolnieniem gospodarczym i idącym za nim spadkiem popytu na materiały budowlane, spółka podjęła szereg działań mających na celu organicznie kosztów działania w sferze organizacyjnej i optymalizacji receptur produkcyjnych.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...