2022-06-20
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wyszczególniła najważniejsze trendy charakteryzujące polski przemysł chemiczny.
W ocenie PARP, przemysł chemiczny, podobnie jak inne sektory polskiej gospodarki jest kształtowany przez światowe trendy. Najważniejszymi czynnikami determinującymi te zmiany są zarówno kierunki nowych rozwiązań regulacyjnych, jak i aktualne zmiany zachowań konsumenckich. Kierunki nowych regulacji w niespotykanym dotąd stopniu wpływają na kształt i ścieżki rozwoju sektora chemicznego zarówno w Polsce, jak i Europie. Państwa należące do UE są najbardziej doregulowanym, jak również ponoszącym z tego tytułu największe koszty, obszarem gospodarczym na świecie. Globalne trendy konsumenckie znajdują także silne odzwierciedlenie w trendach branżowych. Równocześnie przedsiębiorcy wyznaczają dodatkowe, często specyficzne dla danego obszaru działalności, kierunki rozwoju.
Do najważniejszych trendów kształtujących przemysł chemiczny należą w ocenie PARP:
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...