Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Shell wprowadza na rynki europejskie portfolio neutralnych emisyjnie środków smarnych

2021-02-23

Shell ogłosił, że będzie oferować klientom neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla oleje i środki smarne przeznaczone do samochodów osobowych, ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi oraz dla przemysłu. Poszerzenie oferty jest ważnym elementem długoterminowej strategii Shell, której celem jest pomoc klientom kupującym środki smarne w realizacji ich potrzeb w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Dzięki wprowadzeniu na rynek neutralnych emisyjnie środków smarnych Shell zrekompensuje emisje z całego cyklu życia ponad 200 milionów litrów nowoczesnych syntetycznych środków smarnych. Odpowiada to wycofaniu z ruchu 340 tysięcy samochodów i ma zrównoważyć emisje 700 tysięcy ton ekwiwalentu CO2 rocznie. W Europie obejmie to rekompensatę ponad 60 milionów litrów środków smarnych, co odpowiada wycofaniu z ruchu 130 tysięcy samochodów i ma zrównoważyć emisje około 280 tysięcy ton ekwiwalentu CO2 rocznie.

- Jako największy dostawca środków smarnych na świecie mamy dobrą pozycję do wychodzenia naprzeciw zmieniającym się potrzebom klientów. Ciężko pracujemy również nad tym, by unikać i ograniczać emisje poprzez szersze zastosowanie energii odnawialnej w produkcji naszych środków smarnych, ograniczanie ilości odpadów oraz podnoszenie efektywności energetycznej naszej działalności. Ponadto pomagamy naszym klientom działać na rzecz ochrony środowiska, kompensując emisje z ich zakupów środków smarnych – komentuje Parminder Kohli, wiceprezes Shell Lubricants na Europę, Rosję i Afrykę.

Neutralne emisyjnie środki smarne Shell będą dostępne we wszystkich krajach, w których obecny jest Shell, w tym także w Polsce. Shell zrekompensuje emisje z wybranych syntetycznych środków smarnych oferowanych na tych rynkach, w tym olejów silnikowych Shell Helix do samochodów osobowych, Shell Rimula do samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi oraz szerokiej gamy olejów przemysłowych, takich jak Shell Omala oraz wybranych produktów Shell Gadus dla energetyki wiatrowej czy gamy oznaczonych certyfikatem Ecolabel produktów Shell Naturelle.

Wprowadzenie na rynek neutralnych emisyjnie środków smarnych przyczyni się do realizacji celu Shell, by do roku 2050 r. lub wcześniej stać się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto, odpowiadając tym samym na oczekiwania klientów i społeczeństwa. W dłuższej perspektywie najlepszym sposobem na obniżenie emisji są działania polegające na unikaniu i ograniczaniu emisji. Do czasu uruchomienia tych rozwiązań na masową skalę, Shell będzie korzystał z programów kompensacji emisji dwutlenku węgla, które pozwalają na równoległe równoważenie emisji gazów cieplarnianych. Globalny portfel opartych na ochronie przyrody kredytów węglowych, jakimi dysponuje Shell, będzie kompensował emisje CO2 na wszystkich etapach cyklu życia produktów: pozyskiwania surowców, pakowania, produkcji, dystrybucji, użytkowania przez klienta oraz utylizacji produktu.


Shellśrodki smarneoleje

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie