2019-12-04
Koncern Shell ogłosił, że utrzymał pozycję globalnego lidera w produkcji olejów silnikowych i środków smarnych.
Powołując się na raport Kline&Company, Shell poinformował, że już od 13 lat zajmuje pozycję światowego lidera w produkcji olejów silnikowych i środków smarnych. W 2018 r. koncern zwiększył swój udział w globalnym rynku w porównaniu z 2017 r., podczas gdy pozostałe międzynarodowe koncerny odnotowały spadek udziałów.
Całkowita sprzedaż Shell wyniosła w minionym roku około 4,5 mln ton gotowych środków smarnych, co odpowiada około 5 mld litrów. Na uzyskany wynik miała wpływ sprzedaż środków smarnych w trzech segmentach: produktów motoryzacyjnych oferowanych klientom indywidualnym (30%), produktów motoryzacyjnych dla klientów biznesowych (34%) oraz produktów przemysłowych (36%).
- Uzyskane wyniki potwierdzają, że strategia rozwoju Shell w zakresie środków smarnych jest skuteczna. Kompleksowa oferta najwyższej jakości olejów i smarów oraz coraz większy zakres usług cyfrowych umożliwiają nam prowadzenie działalności we wszystkich segmentach rynku i utrzymanie pozycji lidera na globalnym rynku środków smarnych, który z roku na rok staje się coraz bardziej dynamiczny. Wzrasta nasza przewaga nad konkurencją. Cieszymy się z rosnącego zapotrzebowania na środki smarne klasy premium oraz z rozwoju produktów pod kątem przemysłu - powiedział Huibert Vigeveno, wiceprezes Shell Global Commercial.
Shell produkuje środki smarne przeznaczone do samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i maszyn przemysłowych. Obecnie posiada 31 blendowni, cztery zakłady produkcji olejów bazowych i dziewięć fabryk smarów. Nowoczesne rozwiązania technologiczne powstają w czterech głównych centrach badawczo-rozwojowych zlokalizowanych w Hamburgu, Szanghaju, Houston i Bengaluru.
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Kongres "Polska Chemia" w formule online
W 2020 r. Kongres "Polska Chemia" odbył się formule online. Polska Izba Przemysłu Chemicznego, kierując się...
Targi Packaging Innovations przyniosły szansę branży opakowaniowej, by się spotkać
W 2020 r. branża opakowaniowa miała niewiele okazji do targowych spotkań.
Targi Plastpol 2020 w cieniu pandemii
W Kielcach pomimo pandemii koronawirusa odbyły się zaplanowane pierwotnie na maj targi Plastpol.
Budma barometrem polskiego budownictwa
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury Budma od wielu lat stanowią miejsce, w którym można...