Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Selena: pomimo rynkowej stagnacji sprzedaż rośnie

2013-11-15

Grupa Selena, będąca globalnym producentem i dystrybutorem chemii budowlanej, osiągnęła w trzech kwartałach bieżącego roku przychody ze sprzedaży w wysokości 832 mln zł, co oznacza wzrost o 26,8 mln zł w stosunku do analogicznego okresu z 2012 r. Zysk netto wyniósł 25,3 mln zł i wzrósł o 17 mln zł.

Na sytuację firmy w pierwszych dziewięciu miesiącach roku największy wpływ miała koniunktura na rynkach międzynarodowych. Zwiększenie sprzedaży było wynikiem rozwoju organicznego, czyli poprawy efektywności sił sprzedażowych oraz rozszerzenia oferty produktowej w Europie Środkowo-Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Europy Wschodniej. Największe wzrosty wystąpiły na rynkach rosyjskim, ukraińskim i kazachskim - łącznie o ok. 15%. Zaobserwowano także pierwsze oznaki poprawy sytuacji w Hiszpanii. Z kolei na Bliskim Wschodzie Selena odnotowała zwiększenie sprzedaży w Turcji. Niestety w Europie Centralnej, co było widać także w Polsce, w sektorze budowlanym wciąż panowała stagnacja.

- Z kwartału na kwartał poprawiamy wyniki, co jest zasługą konsekwentnych działań i optymalizacji procesów. Dzięki dywersyfikacji rynków udało nam się zachować wzrost pomimo stagnacji w Europie oraz spowolnienia nawet na dynamicznie rozwijającym się dotąd rynku rosyjskim. Z zadowoleniem przyjęliśmy akceptację strategii Seleny na lata 2014-2016. Określa ona nową misję firmy oraz wskazuje działania i programy na najbliższe lata - powiedział Jarosław Michniuk, prezes zarządu Seleny FM SA, jednostki nadrzędnej w Grupie Selena. - W ramach obecnych rynków geograficznych i portfolio produktowego skoncentrujemy się na programach poprawy konkurencyjności produktowej oraz podniesieniu efektywności działania. Umożliwi nam to dalszą poprawę rentowności i wyników finansowych.

Końcówkę tego roku Selena wykorzysta na przygotowanie zakładów produkcyjnych do nowego sezonu. Odbędą się przeglądy maszyn i remonty instalacji.


chemia budowlanaSelenawyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 5/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 4/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

Nowość!

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie