2013-11-15
Grupa Selena, będąca globalnym producentem i dystrybutorem chemii budowlanej, osiągnęła w trzech kwartałach bieżącego roku przychody ze sprzedaży w wysokości 832 mln zł, co oznacza wzrost o 26,8 mln zł w stosunku do analogicznego okresu z 2012 r. Zysk netto wyniósł 25,3 mln zł i wzrósł o 17 mln zł.
Na sytuację firmy w pierwszych dziewięciu miesiącach roku największy wpływ miała koniunktura na rynkach międzynarodowych. Zwiększenie sprzedaży było wynikiem rozwoju organicznego, czyli poprawy efektywności sił sprzedażowych oraz rozszerzenia oferty produktowej w Europie Środkowo-Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Europy Wschodniej. Największe wzrosty wystąpiły na rynkach rosyjskim, ukraińskim i kazachskim - łącznie o ok. 15%. Zaobserwowano także pierwsze oznaki poprawy sytuacji w Hiszpanii. Z kolei na Bliskim Wschodzie Selena odnotowała zwiększenie sprzedaży w Turcji. Niestety w Europie Centralnej, co było widać także w Polsce, w sektorze budowlanym wciąż panowała stagnacja.
- Z kwartału na kwartał poprawiamy wyniki, co jest zasługą konsekwentnych działań i optymalizacji procesów. Dzięki dywersyfikacji rynków udało nam się zachować wzrost pomimo stagnacji w Europie oraz spowolnienia nawet na dynamicznie rozwijającym się dotąd rynku rosyjskim. Z zadowoleniem przyjęliśmy akceptację strategii Seleny na lata 2014-2016. Określa ona nową misję firmy oraz wskazuje działania i programy na najbliższe lata - powiedział Jarosław Michniuk, prezes zarządu Seleny FM SA, jednostki nadrzędnej w Grupie Selena. - W ramach obecnych rynków geograficznych i portfolio produktowego skoncentrujemy się na programach poprawy konkurencyjności produktowej oraz podniesieniu efektywności działania. Umożliwi nam to dalszą poprawę rentowności i wyników finansowych.
Końcówkę tego roku Selena wykorzysta na przygotowanie zakładów produkcyjnych do nowego sezonu. Odbędą się przeglądy maszyn i remonty instalacji.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...