Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Segment świecowo - zniczowy kluczowy dla spółki Polwax

2016-10-31

Czas przed dniem Wszystkich Świętych to także ważny okres z punktu widzenia działalności produkcyjnej chemicznej spółki Polwax.

Przedsiębiorstwo posiada w Czechowicach – Dziedzicach zakład produkcyjny świec i zniczy. Jednocześnie ok. 40% światowego rynku parafinowego, których wyrobem zajmuje się Polwax, stanowi właśnie rynek świecowo - zniczowy. Sezonowość zakupów związana z listopadowym świętem ma więc w przypadku Polwaxu szczególnie duże znaczenie biznesowe.

Spółka oferuje szeroki asortyment świec i zniczy produkowanych w oparciu o nowoczesną technologię maszynową, obejmującą produkcję seryjną oraz świece artystyczne wytwarzane w procesie produkcji ręcznej. Dostarcza świece i znicze dla segmentu ekskluzywnego oraz segmentu produktów budżetowych. W zakresie produkcji świec i zniczy realizuje duże wolumenowo kontrakty, w szczególności typu private label.

W 2015 r. struktura przychodów Polwaxu przedstawiała się w ten sposób, że 55% sprzedaży pochodziło z segmentu surowców (parafin, mas parafinowych) przeznaczonych do branży świec i zniczy, z kolei dalsze 23% przypadało na sprzedaż gotowych zniczy i świec.

Oczywiście Polwax dostrzega także ryzyko związane z sezonowością sprzedaży w segmencie zniczy. Zjawisko to wpływa bowiem na marże i wyniki finansowe realizowane w poszczególnych miesiącach i kwartałach. Ponadto, z uwagi na fakt, że produkcja zniczy realizowana jest przez cały rok, to sezonowe wahania sprzedaży (szczyt sprzedaży przypada na wrzesień i październik) w tym segmencie wpływają na sezonowość zapotrzebowania spółki na kapitał obrotowy. Stąd też starania idące w kierunku zmiany portfolio produktowego Polwaxu, co pozwoli firmie częściowo zniwelować zjawisko sezonowości w segmencie zniczowo-świecowym. Docelowo Polwax zakłada zwiększenie udziału wyrobów przemysłowych w strukturze sprzedaży do ponad 50% od 2020 r.

Oczywiście wielkość i kształtowanie się popytu na wyroby zniczowe są silnie uwarunkowane kulturowo, więc nie należy spodziewać się, aby popyt na tego rodzaju wyroby w przewidywanej przyszłości osłabł. W tej chwili Polwax posiada trzech głównych odbiorców dla omawianej kategorii produktów: Są to firmy ADMIT (odbiorca wyrobów do produkcji zniczy i świec), Bispol (odbiorca wyrobów do produkcji zniczy oraz produktów przemysłowych), Jeronimo Martins Polska (odbiorca zniczy).


Polwax

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie