Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rynek sadzy do zastosowań w akumulatorach kwasowo-ołowiowych rośnie

2021-04-19  / Autor: Anna Jarosik

Oczekuje się, że globalny rynek sadzy do zastosowań w akumulatorach kwasowo-ołowiowych osiągnie wartość 591,4 mln dolarów do końca 2027 r.

Z raportu Allied Market Research dowiadujemy się, że globalny rynek sadzy do zastosowań w akumulatorach kwasowo-ołowiowych będzie systematycznie rósł w kolejnych latach. Powodów tego stanu rzeczy upatruje się we wzroście zapotrzebowania na sadzę w tego typu akumulatorach, ze względu na właściwości poprawiające przewodnictwo elektryczne elektrod, zwiększające wydajność formowania i jednocześnie zmniejszające poziom resztkowego siarczanu. Dynamicznie rozwijający się przemysł motoryzacyjny w Chinach i Indiach już teraz zwiększył zapotrzebowanie na akumulatory kwasowo-ołowiowe. Udowodniono, że akumulatory te są mocno opłacalną metodą magazynowania mocy i energii wystarczającej do uruchomienia pojazdu, które jednocześnie zapewniają krótkoterminową moc, gdy silnik jest wyłączony. W związku ze wzrostem popytu, a w efekcie większą produkcją akumulatorów kwasowo-ołowiowych, znacznie wzrosło zapotrzebowanie, ze strony producentów akumulatorów na sadzę, która jest coraz powszechniej stosowana jako dodatek poprawiający parametry. Ponadto wzrost zapotrzebowania na systemy UPS (tj. systemy zasilania awaryjnego) do zastosowań mieszkaniowych i komercyjnych, które mają nieprzerwane zasilanie w warunkach awaryjnych, spowodował dalszy wzrost popytu na akumulatory kwasowo-ołowiowe.

Aktualnie wartość omawianego rynku to 417 mln dolarów, ale wzrost następuje w tempie 4,6% rocznie.

Akumulatory kwasowo-ołowiowe to obecnie jedne z najpopularniejszych akumulatorów o dużej pojemności. Są stosunkowo niedrogie, biorąc pod uwagę koszt w przeliczeniu na jednostkę mocy – Wat – co czyni je wysoce opłacalnymi źródłami energii dla samochodów, pojazdów elektrycznych, wózków widłowych, statków i systemów zasilania awaryjnego. Baterie te są zbudowane z wielu pojedynczych ogniw zawierających warstwę płytek ze stopu ołowiu (elektrody ołowiowej oraz elektrody z ditlenku ołowiu, PbO2). Zwykle akumulator kwasowo-ołowiowy składa się w 35% z kwasu siarkowego i 65% z wody stanowiących elektrolit (ok. 37% roztworu wodnego kwasu siarkowego). Oprócz tego w akumulatorze stosowane są inne dodatki, tj. sadza, aby zapewnić dodatkową wytrzymałość. Sadza o wybranej kombinacji właściwości, typu duża powierzchnia, wysoka przewodność i wysoka hydrofobowość, jest stosowana w akumulatorach ołowiowo-kwasowych w celu zapewnienia lepszej akceptacji ładunku i cykliczności, a także zmniejszonego wydzielania wodoru.

Wzrost zapotrzebowania na sadzę na rynku akumulatorów kwasowo-ołowiowych jest napędzany głównie przez produkcję akumulatorów jako porównywalnie niedrogiego źródła energii i jego nadający się do recyklingu charakter. Akumulatory kwasowo-ołowiowe maja ponad 90% współczynnik recyklingu, co oznacza, że ​​bardzo mała ilość ołowiu trafia do odpadów; dzięki temu akumulatory mają stosunkowo niewielki wpływ na zanieczyszczenie środowiska naturalnego. To dodatkowo zwiększa ich popularność.

Globalny sektor akumulatorów znajduje się w środku rewolucji technologicznej, a rządy z różnych krajów nie mogą się wręcz doczekać przyspieszenia rozwoju technologicznego, w efekcie przejścia na niskoemisyjne źródła energii. W rezultacie działalność w zakresie wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych znacznie się rozwija, a rządy wyznaczają również obowiązkowe cele w zakresie energii odnawialnej, dążąc do elektryfikacji i dekarbonizacji. Technologia akumulatorów kwasowo-ołowiowych jest jedną z kilku technologii, która ma zdolność do osiągnięcia tego typu celów energetycznych. Dlatego oczekuje się, że akumulatory kwasowo-ołowiowe będą wspierane obecnym podejściem rządowym w różnych regionach świata. Spodziewane jest, że to również wpłynie na większe zapotrzebowanie na akumulatory kwasowo-ołowiowe, a w efekcie na sadzę. Wyzwanie stanowi wzrost popularności, a także popytu na akumulatory litowo-jonowy, co ogranicza zapotrzebowanie na akumulatory kwasowo-ołowiowe, a w efekcie na sadzę.

Pod względem rodzaju akumulatorów, to segment akumulatorów zalanych (Advanced Flooded Battery, AFB; Enhanced Flooded Battery, EFB oraz Enhanced Cycling Mat, ECM) ma największy udział w rynku.

Akumulatory zalane są bardzo popularne w okrętach podwodnych z napędem spalinowym, atomowych okrętach podwodnych oraz w przemyśle motoryzacyjnym. Ponadto wózki widłowe również wykorzystują tego typu akumulatory, przede wszystkim w zastosowaniach związanych z przenoszeniem materiałów wewnątrz magazynów.

Zalane akumulatory kwasowo-ołowiowe zdominowały globalny rynek sadzy w tego typu akumulatorach z około 83,5% udziałem pod względem przychodów.

Na rynku dostępne są również akumulatory żelowe oraz Absorbed Glass Mat (AGM), w których występuje włókno szklane nasączone elektrolitem. To sprawia, że ten typ akumulatorów kwasowo-ołowiowych jest znacznie bardziej wydajny i świetnie sprawdza się w pojazdach, które są intensywnie używane, np. w karetkach, wozach strażackich, policyjnych czy autobusach.

Pod względem klasy to segment specjalistyczny jest najpowszechniejszy. Ta grupa akumulatorów spełnia znacznie bardziej zwiększone wymagania dotyczące coraz popularniejszych pojazdów elektrycznych typu start-stop / hybrydowych i do urządzeń stosowanych stacjonarnie, np. do magazynowania energii, które obejmują wysoką dynamiczną akceptację ładunku (DCA) i długi cykl życia podczas mikro-cykli przy częściowym naładowaniu. Segment specjalistyczny zdominował ten globalny rynek z około 85,6% udziałem pod względem przychodów. Dodatkowo ocenia się, że segment akumulatorów kwasowo-ołowiowych z regulacją zaworów (VRLA) wykazuje najwyższy wskaźnik wzrostu pod względem przychodów, rejestrując wskaźnik CAGR na poziomie 5,9%.


akumulatoryprzemysł motoryzacyjnysadza

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie