Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rynek produktów do profesjonalnej pielęgnacji włosów rozwija się stabilnie

2018-08-31

Globalny rynek produktów do profesjonalnej pielęgnacji włosów osiąga wartość 18,07 mld dolarów. Według agencji MarketResearch.com, do 2024 r. wzrośnie do 23,6 mld dolarów. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) wynieść ma 4,1%.

Rynek produktów do profesjonalnej pielęgnacji włosów obejmuje produkty w klasie premium i produkty salonowe. Obie grupy bazują na surowcach organicznych i nie zawierają parabenów. Stosowanie produktów organicznych staje się jednym z istotniejszych trendów w produktach pielęgnujących włosy.

Rozwój globalnego rynku produktów do profesjonalnej pielęgnacji włosów jest warunkowany wahaniami trendów fryzjerskich oraz modą, przy jednocześnie szybkim wzroście dochodów, wielkości populacji oraz rosnącym poziomem zanieczyszczenia powietrza. Oczekuje się, że wzrost liczby profesjonalnych produktów do pielęgnacji włosów, szczególnie w regionach wysoce rozwiniętych oraz wzrost liczby składników organicznych, stworzą dodatkowe możliwości rozwoju branży, zwłaszcza jeśli chodzi o produkty do farbowania włosów.

Aktualnie wysokie ceny produktów premium i innych z grupy profesjonalnych, jak również stosowanie silnych, a czasem również niebezpiecznych substancji chemicznych w zmiękczaniu włosów, utrudnia lub nawet hamuje wzrosty w omawianym sektorze. Z drugiej jednak strony coraz młodsi konsumenci sięgają już po produkty profesjonalne do pielęgnacji włosów.

Gdy mowa o poszczególnych grupach produktowych, to szampony i odżywki stanowią obecnie największą kategorię produktową z udziałem na poziomie 28%. Kolejną grupą są produkty do koloryzacji, a następnie produkty do stylizacji. Z roku na rok coraz większe znaczenie zyskuje sprzedaż elektroniczna. Wskaźnik CAGR dla tej metody sprzedaży to już ok. 8-10%.

Wśród kluczowych graczy aktywnie działających na rynku wymienia się takie podmioty, jak Grupa L'Oréal; Henkel; Procter & Gamble; Unilever Corporation; Kao Corporation; Aveda Corporation (Estée Lauder); Avon Products; Revlon; Olaplex i Pai Shau.

W ostatnich latach wymienieni gracze koncentrowali się przede wszystkim na wprowadzaniu profesjonalnych i jak najbardziej innowacyjnych produktów pielęgnujących włosy. Od pewnego czasu jest to kluczowy element strategii, której celem jest zdobycie znaczącego udziału w rynku.


przemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie