2018-08-31
Globalny rynek produktów do profesjonalnej pielęgnacji włosów osiąga wartość 18,07 mld dolarów. Według agencji MarketResearch.com, do 2024 r. wzrośnie do 23,6 mld dolarów. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) wynieść ma 4,1%.
Rynek produktów do profesjonalnej pielęgnacji włosów obejmuje produkty w klasie premium i produkty salonowe. Obie grupy bazują na surowcach organicznych i nie zawierają parabenów. Stosowanie produktów organicznych staje się jednym z istotniejszych trendów w produktach pielęgnujących włosy.
Rozwój globalnego rynku produktów do profesjonalnej pielęgnacji włosów jest warunkowany wahaniami trendów fryzjerskich oraz modą, przy jednocześnie szybkim wzroście dochodów, wielkości populacji oraz rosnącym poziomem zanieczyszczenia powietrza. Oczekuje się, że wzrost liczby profesjonalnych produktów do pielęgnacji włosów, szczególnie w regionach wysoce rozwiniętych oraz wzrost liczby składników organicznych, stworzą dodatkowe możliwości rozwoju branży, zwłaszcza jeśli chodzi o produkty do farbowania włosów.
Aktualnie wysokie ceny produktów premium i innych z grupy profesjonalnych, jak również stosowanie silnych, a czasem również niebezpiecznych substancji chemicznych w zmiękczaniu włosów, utrudnia lub nawet hamuje wzrosty w omawianym sektorze. Z drugiej jednak strony coraz młodsi konsumenci sięgają już po produkty profesjonalne do pielęgnacji włosów.
Gdy mowa o poszczególnych grupach produktowych, to szampony i odżywki stanowią obecnie największą kategorię produktową z udziałem na poziomie 28%. Kolejną grupą są produkty do koloryzacji, a następnie produkty do stylizacji. Z roku na rok coraz większe znaczenie zyskuje sprzedaż elektroniczna. Wskaźnik CAGR dla tej metody sprzedaży to już ok. 8-10%.
Wśród kluczowych graczy aktywnie działających na rynku wymienia się takie podmioty, jak Grupa L'Oréal; Henkel; Procter & Gamble; Unilever Corporation; Kao Corporation; Aveda Corporation (Estée Lauder); Avon Products; Revlon; Olaplex i Pai Shau.
W ostatnich latach wymienieni gracze koncentrowali się przede wszystkim na wprowadzaniu profesjonalnych i jak najbardziej innowacyjnych produktów pielęgnujących włosy. Od pewnego czasu jest to kluczowy element strategii, której celem jest zdobycie znaczącego udziału w rynku.
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Kongres "Polska Chemia" w formule online
W 2020 r. Kongres "Polska Chemia" odbył się formule online. Polska Izba Przemysłu Chemicznego, kierując się...
Targi Packaging Innovations przyniosły szansę branży opakowaniowej, by się spotkać
W 2020 r. branża opakowaniowa miała niewiele okazji do targowych spotkań.
Targi Plastpol 2020 w cieniu pandemii
W Kielcach pomimo pandemii koronawirusa odbyły się zaplanowane pierwotnie na maj targi Plastpol.
Budma barometrem polskiego budownictwa
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury Budma od wielu lat stanowią miejsce, w którym można...