Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Rynek luksusowych kosmetyków i perfum: roczny wzrost o 5,6%

2018-01-08

Firma KPMG oszacowała wartość polskiego rynku luksusowych kosmetyków i perfum. W 2017 r. miał on być wyceniany na 607 mln zł (138 mln euro).

W ocenie analityków KPMG branża luksusowych kosmetyków i perfum jest stosunkowo niewielka. Największa część tego rynku należy do luksusowych perfum, które stanowią 59% jego wartości. Pozostałe kategorie wchodzące w skład segmentu luksusowych kosmetyków i perfum to m.in. kosmetyki do pielęgnacji twarzy oraz kosmetyki kolorowe. Perspektywy rozwoju rynku luksusowych kosmetyków i perfum mają być jednak bardzo optymistyczne. Popyt na produkty tej kategorii ciągle rośnie, a w sprzedaży pojawiają się kolejne luksusowe marki oferujące produkty pielęgnacyjne oraz zapachy męskie i damskie. Prognozuje się, że średnioroczne tempo wzrostu do 2021 r. wyniesie 5,6%, a wartość rynku luksusowych kosmetyków i perfum może przekroczyć 750 mln zł w 2021 r.

Dla porównania wartość tej samej branży we Francji wynosi 2,56 mld euro, w Wielkiej Brytanii – 2,12 mld euro, we Włoszech - 1,77 mld euro, a w Niemczech – 1,48 mld euro.

- W ostatnich latach obserwujemy w Polsce zmianę w podejściu klienta do kosmetyków luksusowych. Dzisiaj kobiety ogromną wagę przywiązują do serwisu, jaki marka zapewnia. Jeszcze większą rolę zaczynają odgrywać potrzeby emocjonalne, wyjątkowe przeżycia i indywidualne podejście – mówi cytowana w raporcie KPMG Katarzyna Milanovic, dyrektor generalny Parfums Christian Dior Polska.

- Polski rynek luksusowych perfum i kosmetyków jest stosunkowo niewielki, jednak systematycznie i - co ważne - stabilnie rośnie. Mimo tego, że Polska wciąż nie jest w pełni dojrzałym rynkiem, oferta marek luksusowych rozszerza się z roku na rok, a konsumenci coraz częściej są zainteresowani zakupem luksusowych kosmetyków i są skłonni przeznaczać na nie coraz większe kwoty. Ważna jest dla nich jakość produktu, ale również jakość obsługi i możliwość robienia zakupów w eleganckich salonach marek, które gwarantują wysoką jakość, prestiż i profesjonalne doradztwo – dodaje Joanna Łodygowska, szef Działu Komunikacji w firmie Dr Irena Eris.


przemysł kosmetycznyDr Irena ErisKPMG

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie