Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rynek kosmetyków naturalnych

2011-04-04

W ostatnich latach obserwowany jest bardzo silny trend w stosowaniu sprawdzonych, certyfikowanych kosmetyków naturalnych i organicznych. Według analityków rynkowych, rynek kosmetyków naturalnych będzie odnotowywał w najbliższych latach stopniowy wzrost, oscylujący w granicach 10%. Zgodnie z ich szacunkami, w 2014 roku globalny poziom sprzedaży kosmetyków naturalnych wyniesie ok. 33 mld dol.

Liczne publikacje i ułatwiony dostęp do wiedzy, wzrost świadomości i zamożności społeczeństw oraz wszechobecna moda na ekologię powodują, że coraz więcej konsumentów sięga po tego typu wyroby.

Konsumenci kosmetyków naturalnych
Konsumentem produktów naturalnych i ekologicznych jest zazwyczaj człowiek zaangażowany, świadomy wpływu dodatków chemicznych na zdrowie, stosunkowo zamożny i ukierunkowany na ponadprzeciętną jakość kupowanych wyrobów. Są to też często ludzie nastawieni pro-ekologicznie, preferujący zdrowy i zrównoważony styl życia, nie mający negatywnego wpływu na środowisko naturalne. To głównie ci tzw. konsumenci LOHAS (akronim od angielskiego zwrotu: Lifestyle of Health and Sustainability – zdrowy i zrównoważony styl życia) stanowią siłę napędową dla rozwoju produkcji i spożycia wyrobów ekologicznych, ruchów odpowiedzialności społecznej, sprawiedliwego handlu czy też zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, jak również dla popularyzacji ekoturystyki. W społeczeństwach państw zamożnych stanowią oni znaczący odsetek dorosłych konsumentów (np. w USA ok. 19%). Typowym konsumentem LOHAS jest dobrze wykształcona kobieta w średnim wieku, aktywna intelektualnie i fizycznie. Biorąc to pod uwagę, jak również mając na względzie światowe dane demograficzne (powojenny wyż demograficzny to obecni 40-60-latkowie), można stosunkowo łatwo wywnioskować, co jest przyczyną odnotowywanego obecnie wzrostu zainteresowania produktami naturalnymi i ekologicznymi.
Kosmetyki naturalne postrzegane są jako produkty bezpieczne, przyjazne dla środowiska i wywierające mniejsze skutki uboczne na organizm człowieka. Stąd też tego typu wyroby poszukiwane są również przez ludzi o problematycznej i wrażliwej skórze oraz z przeznaczeniem do stosowania przez dzieci. Wyroby naturalne traktowane są przeważnie jako kosmetyki klasy premium, o wyższej jakości, stąd też swoich nabywców znajdują raczej wśród zamożnych społeczeństw.

Rynek kosmetyków naturalnych i ekologicznych
Najważniejszymi rynkami zbytu i stosowania kosmetyków naturalnych i organicznych są wysoko rozwinięte kraje Ameryki Północnej (USA i Kanada) i Europy (przede wszystkim: Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Włochy, kraje skandynawskie), tym niemniej wyroby te są coraz częściej kupowane również w innych krajach europejskich, a także na bardzo dynamicznie rozwijającym się rynku azjatyckim (roczny wzrost w ostatnich 5 latach to ok. 14%, głównie generowany przez Chiny, ale też Koreę i Japonię) i południowoamerykańskim (przede wszystkim w Brazylii, analogiczny wzrost o ok. 21%). W ostatnich latach właśnie te produkty stały się głównym kierunkiem rozwoju światowego przemysłu kosmetycznego – wzrost ich sprzedaży jest rokrocznie dwucyfrowy (również na rynku europejskim i amerykańskim), a co kwartał na rynku pojawia się kilkanaście nowych wyrobów z tego segmentu. Podobnej wielkości wzrost zapotrzebowania na kosmetyki naturalne i ekologiczne utrzymywał się także w ostatnich kryzysowych latach, kiedy to na wielu rynkach odnotowano recesję lub co najwyżej minimalny wzrost sprzedaży produktów pielęgnacyjnych i toaletowych ogółem.


CAŁY ARTYKUŁ ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 2/2011 "CHEMII I BIZNESU". ZAPRASZAMY.



przemysł kosmetycznykosmetyki naturalne

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie