2021-10-21 / Autor: Karolina Szałas, Senior Analyst, PMR Market Experts
Stosowanie kosmetyków do pielęgnacji twarzy to domena kobiet, które wciąż zdecydowanie częściej niż mężczyźni dbają o skórę twarzy. Według badania PMR na reprezentatywnej grupie Polaków, 58% konsumentów deklaruje zakup kremu do twarzy. Zdecydowanie częściej takiego zakupu dokonują kobiety (79% w porównaniu do 34% mężczyzn).
Według danych PMR, kosmetyki do pielęgnacji twarzy są trzecim największym sektorem rynku artykułów kosmetycznych w Polsce. Co więcej, w ciągu najbliższych pięciu lat pozycja tego segmentu nie ulegnie zmianie. Tylko produkty do ciała i kąpieli oraz kosmetyki kolorowe odnotowują większą sprzedaż. W 2020 r. segment kosmetyków do pielęgnacji twarzy osiągnął wartość sprzedaży na poziomie 3,6 mld zł, odnotowując wzrost 2,5% r/r, co dało udział w rynku artykułów kosmetycznych na poziomie 14%. Według prognoz, w latach 2021-2026 segment ten wzrośnie o 18% względem roku 2020.
W nadchodzących latach udział segmentu produktów do pielęgnacji twarzy w rynku artykułów kosmetycznych nieznacznie spadnie. Z jednej strony będzie miała na to wpływ rosnąca popularność dermokosmetyków, z drugiej zaś, przyczyną będzie niższy średnioroczny wzrost rynku produktów do pielęgnacji twarzy na tle innych segmentów.
Pozytywnie na dynamikę wpłyną trendy demograficzne (starzenie się społeczeństwa), co spowoduje wzrost popytu na produkty przeciwzmarszczkowe i ujędrniające, jak również wzrost popularności innych niż tradycyjne kategorii produktowych w segmencie, takich jak mgiełki i sera kosmetyczne.

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...