Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rynek kosmetyków do pielęgnacji twarzy z wolnym, lecz stabilnym wzrostem

2021-10-21  / Autor: Karolina Szałas, Senior Analyst, PMR Market Experts

Stosowanie kosmetyków do pielęgnacji twarzy to domena kobiet, które wciąż zdecydowanie częściej niż mężczyźni dbają o skórę twarzy. Według badania PMR na reprezentatywnej grupie Polaków, 58% konsumentów deklaruje zakup kremu do twarzy. Zdecydowanie częściej takiego zakupu dokonują kobiety (79% w porównaniu do 34% mężczyzn).

Według danych PMR, kosmetyki do pielęgnacji twarzy są trzecim największym sektorem rynku artykułów kosmetycznych w Polsce. Co więcej, w ciągu najbliższych pięciu lat pozycja tego segmentu nie ulegnie zmianie. Tylko produkty do ciała i kąpieli oraz kosmetyki kolorowe odnotowują większą sprzedaż. W 2020 r. segment kosmetyków do pielęgnacji twarzy osiągnął wartość sprzedaży na poziomie 3,6 mld zł, odnotowując wzrost 2,5% r/r, co dało udział w rynku artykułów kosmetycznych na poziomie 14%. Według prognoz, w latach 2021-2026 segment ten wzrośnie o 18% względem roku 2020.

W nadchodzących latach udział segmentu produktów do pielęgnacji twarzy w rynku artykułów kosmetycznych nieznacznie spadnie. Z jednej strony będzie miała na to wpływ rosnąca popularność dermokosmetyków, z drugiej zaś, przyczyną będzie niższy średnioroczny wzrost rynku produktów do pielęgnacji twarzy na tle innych segmentów.

Pozytywnie na dynamikę wpłyną trendy demograficzne (starzenie się społeczeństwa), co spowoduje wzrost popytu na produkty przeciwzmarszczkowe i ujędrniające, jak również wzrost popularności innych niż tradycyjne kategorii produktowych w segmencie, takich jak mgiełki i sera kosmetyczne.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


kosmetykiprzemysł kosmetycznypielęgnacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie