Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rynek kosmetyczny w 2023 r. z rekordowym wzrostem napędzanym przez inflację

2024-07-10  / Autor: Karolina Szałas, starsza analityk rynku handlu detalicznego w PMR

Warto dodać, że wszystkie największe sieci drogeryjne posiadają już własne sklepy internetowe. A nowi gracze pojawiający się na polskim rynku, otwierając sklepy stacjonarne, spowodują raczej przejścia konsumentów między szyldami poszczególnych sieci, aniżeli kanałami sprzedaży. Niewątpliwie ożywią dynamikę kanału drogeryjnego w najbliższych latach, jednak nie wpłyną na odwrócenie trendu spadku udziału kanału w rynku.

Drogeriom w ostatnich dwóch latach mocno zagrażają także dyskonty spożywcze, w których konsumenci dokonują zakupów kosmetycznych przy okazji zakupów spożywczych. Dzieje się tak dlatego, że sklepy te w ostatnich latach znacznie zwiększyły swoją numerykę oraz poszerzyły półkę z kosmetykami. Odwiedzając tylko ten rodzaj sklepu, klient może w jednym miejscu zaopatrzyć się w niezbędne artykuły spożywcze i higieniczne, a także kosmetyczne.

Kosmetyki do pielęgnacji ciała największą kategorią kosmetyczną w rynku

Według estymacji PMR, kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz kosmetyki do pielęgnacji twarzy są najważniejszymi kategoriami na rynku – z udziałem odpowiednio na poziomie 17% w rynku w 2023 roku. Nie może to dziwić, biorąc pod uwagę powszechność stosowania tego typu produktów i fakt, że stanowią one podstawową bazę kosmetyczną dla obu płci. Sektor produktów do pielęgnacji ciała jest nieznacznie większą kategorią, jednak w perspektywie prognozy do 2030 r. produkty do pielęgnacji twarzy mogą ją wyprzedzić. Różnice między kategoriami w najbliższych latach będą mniejsze niż 100 mln zł r/r.

Na rynku kosmetycznym zachodzą zmiany; maleje udział kategorii związanych z podstawową higieną osobistą, w tym kosmetyków do pielęgnacji ciała oraz pielęgnacji twarzy. Do 2029 r. kategorie te nieznacznie stracą udział w rynku.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2024

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


kosmetykirynek kosmetycznypielęgnacja ciała

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie