2024-07-10 / Autor: Karolina Szałas, starsza analityk rynku handlu detalicznego w PMR
Warto dodać, że wszystkie największe sieci drogeryjne posiadają już własne sklepy internetowe. A nowi gracze pojawiający się na polskim rynku, otwierając sklepy stacjonarne, spowodują raczej przejścia konsumentów między szyldami poszczególnych sieci, aniżeli kanałami sprzedaży. Niewątpliwie ożywią dynamikę kanału drogeryjnego w najbliższych latach, jednak nie wpłyną na odwrócenie trendu spadku udziału kanału w rynku.
Drogeriom w ostatnich dwóch latach mocno zagrażają także dyskonty spożywcze, w których konsumenci dokonują zakupów kosmetycznych przy okazji zakupów spożywczych. Dzieje się tak dlatego, że sklepy te w ostatnich latach znacznie zwiększyły swoją numerykę oraz poszerzyły półkę z kosmetykami. Odwiedzając tylko ten rodzaj sklepu, klient może w jednym miejscu zaopatrzyć się w niezbędne artykuły spożywcze i higieniczne, a także kosmetyczne.
Kosmetyki do pielęgnacji ciała największą kategorią kosmetyczną w rynku
Według estymacji PMR, kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz kosmetyki do pielęgnacji twarzy są najważniejszymi kategoriami na rynku – z udziałem odpowiednio na poziomie 17% w rynku w 2023 roku. Nie może to dziwić, biorąc pod uwagę powszechność stosowania tego typu produktów i fakt, że stanowią one podstawową bazę kosmetyczną dla obu płci. Sektor produktów do pielęgnacji ciała jest nieznacznie większą kategorią, jednak w perspektywie prognozy do 2030 r. produkty do pielęgnacji twarzy mogą ją wyprzedzić. Różnice między kategoriami w najbliższych latach będą mniejsze niż 100 mln zł r/r.
Na rynku kosmetycznym zachodzą zmiany; maleje udział kategorii związanych z podstawową higieną osobistą, w tym kosmetyków do pielęgnacji ciała oraz pielęgnacji twarzy. Do 2029 r. kategorie te nieznacznie stracą udział w rynku.

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...