Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rynek dystrybucji tworzyw sztucznych ma szansę na rozwój

2016-02-17

Władze spółki Korporacja KGL są zdania, że rozwój rynku dystrybucji tworzyw sztucznych będzie nadal w Polsce postępował.

Jak tłumaczą przedstawiciele firmy specjalizującej się w dystrybucji granulatów tworzyw sztucznych oraz produkcji opakowań z tworzyw metodą termoformowania, od drugiej połowy 2014 r. rynek tworzyw podlega wahaniom cenowym. Ceny tworzyw sztucznych miały i będą mieć bezpośredni wpływ segment ich dystrybucji i przetwórstwo. Spodziewane są zniżki cen surowców w najbliższych miesiącach. Ta zniżkowa tendencja powinna mieć związek z malejącymi cenami ropy naftowej. Nie sposób jednak przewidzieć polityki największych światowych producentów. Potencjalna obniżka cen surowców może jednak wpłynąć pozytywnie na koszty produkcji opakowań i oznaczać większą możliwość utrzymania marż lub nawet ich polepszenie.

Rozwoju rynku dystrybucji tworzyw sztucznych w Polsce jest w ocenie Korporacji KGL uzależniony od wzrostu w branżach będących głównymi ich odbiorcami i przetwórcami, czyli w przemyśle opakowaniowym, budowlanym, AGD oraz samochodowym.

W tym kontekście na dobra koniunkturę w segmencie opakowań z tworzyw sztucznych wpływać ma kilka tendencji. Przede wszystkim sprzyjająca okolicznością powinna być alokacja w naszym kraju zakładów produkcyjnych międzynarodowych producentów z branży spożywczej. Polska znajduje się przecież w czołówce krajów wybieranych na lokalizację inwestycji zagranicznych dokonywanych przez przetwórców spożywczych (jesteśmy w tej klasyfikacji na drugim miejscu w Europie i siódmym na świecie). Stale następuje też rozwój branży spożywczej. Wartość sprzedaży detalicznej sklepów spożywczych wzrosła w Polsce ze 129 mld zł w 2006 r. do 192 mld zł w 2014 r. Natomiast zgodnie z prognozami Komisji  Europejskiej, tempo wzrostu PKB dla Polski w 2016 r. przekroczy 3% z uwzględnieniem  silnego popytu konsumpcyjnego. W dalszym ciągu mamy też do czynienia z popularyzacją opakowań z tworzyw sztucznych w sektorze spożywczym ze względu na ich rolę w ochronie i konserwacji produktów spożywczych, możliwość recyclingu, niskie koszty oraz niską emisję dwutlenku węgla w całym cyklu życia opakowania. Ważnym czynnikiem pozostaje ponadto rosnący eksport polskich producentów opakowań do krajów europejskich.

W ocenie przedstawicieli Korporacji KGL, producenci tworzyw sztucznych będą kontynuowali w najbliższym czasie zacieśnianie współpracy z odbiorcami końcowymi poprzez dążenie do sprzedaży bezpośredniej w ramach kategorii tworzyw standardowych. Jest to jedyny czynnik, który może w pewnym stopniu ograniczać rozwój rynku dystrybutorów.


tworzywa sztucznedystrybucjaprzemysł opakowaniowyKorporacja KGL

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy ceny energii mają wpływ na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie