Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rynek dystrybucji materiałów budowlanych wzrośnie w 2020 r.

2020-11-18

Firma badawcza IBP Research, specjalizująca się w analizach rynku chemicznego i materiałów budowlanych, podsumowała sytuację na rynku dystrybucji materiałów budowlanych w Polsce.

Na podstawie bezpośredniego badania punktów sprzedaży oraz analizy źródeł wtórnych, IBP Research diagnozuje, że rynek dystrybucji materiałów budowlanych rok 2020 zakończy sprzedażą ok. 53 mld zł. Na wartość tą składają się wszystkie materiały budowlane, które są sprzedawane przez pośredników handlowych. Jednocześnie część tych kategorii produktów, niezależnie, trafia bezpośrednio od producentów do wykonawców budowlanych, co tworzy dodatkowe 10 mld zł.

W stosunku do poprzedniego, rok 2020 przyniesie zwiększenie sprzedaży o 2-3%, co jednak, biorąc pod uwagę społeczny i gospodarczy lockdown, oznacza dobry wynik.

Rynek dystrybucji tworzą hurtownie i składy ogólnobudowlane, hiper/supermarkety budowlane oraz sklepy specjalistyczne. W latach 2010-2018 udział hurtowni spadł z 55% do 49%, udział sklepów specjalistycznych z 9% do 6,5%, tymczasem udział hiper/supermarketów wzrósł z 36% na 44,5%.

Wśród sieciowych marketów budowlanych liderami są Castorama i Leroy Merlin (łącznie 56% rynku), kolejne 36% należy do Obi, Mrówki i Bricomarche; a resztę segmentu uzupełniają sklepy Merkury Market, Bricoman, Majster i Pszczółka.

Tymczasem w obszarze hurtowni ogólnobudowlanych i sklepów specjalistycznych, zdecydowanie dominują Grupa PSB i Sieć Budowlana.pl (razem 31%), po kilka procent rynku mają Grupa Handlo-Budowa, Majster Budowlane ABC, Grupa 3W, SIG, Grupa PHMB, oraz sieci hurtowni instalacyjno-sanitarnych: BIMS Plus, Onninen, Grupa ABG.

W obszarze hurtowni i sklepów, 25 największych firm dystrybucyjnych realizuje 80% sprzedaży ogółem materiałów budowlanych.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie