Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rynek dodatków smakowych i zapachowych rośnie dzięki branży spożywczej i detergentowej

2018-09-10  / Autor: Anna Jarosik

Światowy rynek dodatków smakowych i zapachowych wart był z końcem minionego roku, według agencji IAL Consultants, 28,2 mld dolarów. Do 2022 r. rosnąć ma w tempie 4,9% rocznie, co przyniesie mu wówczas wartość 36 mld dolarów. Podział rynku dodatków do żywności jest następujący: dodatki smakowe - 56%, dodatki zapachowe - 44%.

Dodatki smakowe i zapachowe dodawane są do żywności w celu stworzenia konkretnego smaku czy zapachu podobnego do naturalnego. Jednocześnie mogą wpływać na zmiany konsystencji żywności, jej koloru, a nawet wydłużyć okres przydatności do spożycia.

Regionalnie w omawianej branży dominuje Azja i Pacyfik z przychodami za miniony rok w kwocie 11,7 mld dolarów i prognozą wzrostu rzędu 6,4% do 2022 r. Przychody Ameryki Północnej i Centralnej za 2017 r. to 6,7 mld dolarów i perspektywa wzrostu na poziomie 3,4% do 2022 r. Europa notowała w minionym roku sprzedaż w kwocie 6,3 mld dolarów i będzie rosnąć o 4,1% rocznie do 2022 r.

W branży spożywczej, która jest głównym odbiorcą dodatków smakowych i zapachowych, to sektor napojów jest największym światowym rynkiem końcowym z udziałem 33%. Wyprzedza w tym zestawieniu przemysł mleczarski, którego wykorzystanie dodatków smakowych i zapachowych wyniosło ok. 13%. W przypadku dodatków zapachowych głównymi odbiorcami są branża produkcji mydeł i detergentów z udziałem 33%, przed sektorem zajmującym się produkcją kosmetyków i artykułów toaletowych – 29%.

Szwajcarski Givaudan to największy na świecie producent substancji zapachowych do kosmetyków i aromatów spożywczych. Inni potentaci w sektorze to amerykański wytwórca dodatków smakowych i zapachowych International Flavors & Fragrances Inc. (IFF) oraz szwajcarski Firmenich i niemiecki Symrise. Czwórka ta posiada w swoich rękach 44%  rynku złożonych dodatków smakowych i zapachowych.

Przygotowywane przez IFF przejęcie spółki Frutarom, zajmującej siódmą pozycję na światowym rynku dodatków zapachowych i smakowych, może jednak stanowić zagrożenie dla wiodącej pozycji Givaudan.


chemia spożywczadodatki smakowesubstancje zapachowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie