Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rynek dodatków niskoprofilowych napędzany przez branżę motoryzacyjną

2019-02-21

Dodatki niskoprofilowe (LPA) to termoplastyczne składniki, częściowo kompatybilne z nienasyconymi żywicami poliestrowymi, przed utwardzeniem. LPA dodaje się do nienasyconych żywic poliestrowych w celu kontrolowania tzw. skurczu, czyli również poprawy wyglądu powierzchni w procesie utwardzania.

Typy dodatków niskoprofilowych to PVA (polialkohole winylowe), PMMA (polimetakrylany metylu) oraz PS (polistyrenowe). Zastosowanie dodatków niskoprofilowych obejmuje tłoczywa poliestrowe typu SMC i BMC, które z kolei służą do produkcji elementów samochodowych (np. obudowy reflektorów), skrzynek elektrycznych, artykułów gospodarstwa domowego (wanienek, misek itp.). Kolejnym zastosowaniem jest formowanie z żywicy oraz pultrazja, tj. przeciąganie włókna, polegające na wytwarzaniu sposobem ciągłym profili kompozytowych o dość różnych kształtach przekroju.

Obecnie wartość rynku dodatków nieskoprofilowych w skali świata szacuje się na 381 mln dolarów, przy czym wzrost rynku następuje w tempie 11,8% rocznie.

Zwiększone zapotrzebowanie na tłoczywa typu SMC i BMC z branży motoryzacyjnej, wzrost konsumpcji kompozytów w branży elektrycznej, elektronicznej i budowlanej oraz rosnące zapotrzebowanie na energię elektryczną ze źródeł odnawialnych to główne czynniki napędzające rynek dodatków niskoprofilowych.

Przewiduje się, że to dodatki typu PVA będą dominowały na rynku ciągu kolejnych lat. Mają one wyjątkową charakterystykę, jeśli chodzi o rozpuszczalność. Cechuje je również dobra przyczepność, odporność na warunki atmosferyczne oraz nietoksyczność. Dodatki PVA wpływają również na wysoką produktywność przy zminimalizowanych kosztach operacyjnych.

Stale rośnie też wykorzystanie dodatków niskoprofilowych w tłoczywach SMC i BMC. Dodatki niskoprofilowe skutecznie zmniejszają skurcz na powierzchniach klasy A elementów samochodowych (w projektowaniu samochodów jest to dowolny zestaw powierzchni o wysokiej wydajności i jakości), w narzędziach budowlanych i urządzeniach elektrycznych. Oczekuje się, że zapotrzebowanie w branży motoryzacyjnej na dodatki niskoprofilowe wzrośnie m.in. ze względu na rosnące wymagania konsumentów, urbanizację, atrakcyjne innowacje technologiczne oraz zmiany w przepisach prawnych.

Wśród istotnych podmiotów działających na rynku dodatków niskoprofilowych znajdujemy firmy Wacker Chemie; LyondellBasell Industries Holdings; Polynt-Reichhold Group; ALIANCYS AG oraz Interplastic Corporation.


przemysł motoryzacyjny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie