Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rynek dla kosmetycznych mini próbek, produktów w saszetkach oraz w mini opakowaniach – aktualne kierunki rozwoju

2019-06-06  / Autor: Anna Jarosik

Kosmetyczne mini próbki, produkty w saszetkach i mini opakowaniach stają się coraz popularniejszym rozwiązaniem na kosmetycznym rynku.

Choć z jednej strony, ze względu na rosnące zanieczyszczenie środowiska naturalnego, bije się na alarm (mniejsze opakowania generują większą ilość śmieci), to z drugiej strony, przy obecnym ogromnym dostępie do różnych kosmetyków oraz wobec coraz większych wymagań i oczekiwań konsumentów jest to kluczowy element strategii marketingowej. Jednocześnie jest to coraz powszechniejsze narzędzie promocyjne i sprzedażowe.

Wybór spośród ogromnej liczby produktów dostępnych w ofercie produktowej u danego producenta jest dość trudny. A już naprawdę problematyczny staje się wybór odpowiedniego kosmetyku, przy kierowaniu się wyłącznie opisem na opakowaniu. Jednak selekcja staje się łatwiejsza, gdy konsument samodzielnie przekona się do danego produktu, zwłaszcza gdy zakup może być poprzedzony przetestowaniem danego produktu, ewentualnie kilku innych jego opcji. Jest to możliwe m.in. dzięki kosmetycznym mini próbkom, produktom w saszetkach czy w mini opakowaniach. Zwykle kosmetyczne mini próbki są produktami darmowymi, przeznaczonymi do testowania i dodawanymi do większego zamówienia. Jednak od tej reguły coraz częściej pojawiają się odstępstwa. Dzisiejszy konsument oczekuje skuteczniejszej możliwości sprawdzenia czy dany kosmetyk spełnia jego wymagania. Z tego względu mini wersje produktowe są obecnie jednym z lepszych rozwiązań na zbudowanie zaufania pomiędzy producentem a konsumentem.

Mini próbki oraz testery są dostępne zarówno w renomowanych drogeriach i sieciach aptek, jak również w sieciach sklepów specjalizujących się w sprzedaży perfum oraz różnego typu kosmetyków. Często testowanie produktów w tych miejscach nic nie kosztuje, a równocześnie skutecznie eliminuje ryzyko błędnego zakupu, gdyż poprzedzone jest profesjonalnym doradztwem.

 

Kosmetyczne mini próbki

Wielu producentów, zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych, uwzględniając indywidualne preferencje klientów, oferuje kosmetyczne mini próbki. Bywają one dodawane do głównych zakupów, ale również mogą stanowić element promocyjny. Przykładowo darmowe próbki, zwłaszcza nowości kosmetycznych, stosunkowo często dołączane są w ramach reklamy do magazynów i gazet związanych z modą, urodą czy stylem życia. Rozszerzają również ofertę produktową w przypadku promocji produktowych, zwłaszcza gdy wprowadzana nowość uzupełnia dotychczasową ofertę. Celem takich kosmetycznych mini próbek jest pomoc przy doborze odpowiedniej pielęgnacji, która równocześnie jest dopasowywana do konkretnego rodzaju skóry. W ten sposób konsument może samodzielnie przekonać się o skuteczności danego produktu i docenić jego walory.

Coraz bardziej popularne na rynku, również w Polsce, stają się oferty płatne, abonamentowe, w ramach których konsumenci otrzymują wyselekcjonowane pod swoje wymagania kosmetyczne mini próbki do indywidualnego testowania. Trend ten staje się dość popularny, zwłaszcza w przypadku kosmetyków naturalnych. Okazuje się bowiem, że konsumenci są skłonni zapłacić za tego typu usługę, ponieważ ufają, że otrzymują rekomendowane produkty wybierane przez zaufanych specjalistów. Wyniki badań pokazują, że takie testowanie bardzo często finalizowane jest zakupem pełnowymiarowego produktu.

Produkty w saszetkach

Również produkty w saszetkach stają się coraz bardziej popularne. Dość licznie pojawiają się na półkach sklepowych, zwłaszcza w sieciach drogerii. To rozwiązanie wydaje się przeczyć tzw. rozsądkowi ekonomicznemu. Współczesny konsument jest częściej zachęcany do zakupu produktu w ilości hurtowej, aniżeli na zakup produktu jednorazowego.

Okazuje się jednak, że produkty w saszetkach nie są kierowane do użytku codziennego czy rodzinnego. Są to przede wszystkim produkty do użytku indywidualnego – dedykowanego. W ich przypadku nie stawia się na ekonomię, ale na ich wyjątkowość.


CAŁY ARTYKUŁ DOSTĘPNY JEST W NR 2/2019 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY.



przemysł kosmetycznykosmetyki

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie