Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Rozwój sektora bezwodnych kosmetyków

2024-08-02  / Autor: Jagoda Karaś, Marta Murat, Katarzyna Pikosz, Dział Technologii i Rozwoju Formulacji Kosmetycznych Invanto Sp. z o.o.

Niektóre konserwanty wykazują potencjał uczulający, dlatego kosmetyki bezwodne, pozbawione tych składników, dobrze sprawdzają się w przypadku osób podatnych na różnego rodzaju alergie. Ten typ produktów kosmetycznych jest również przeznaczony osobom ze skórą wrażliwą i suchą. Ze względu na najczęściej sporą zawartość emolientów, formulacje bezwodne tworzą na powierzchni skóry film, który długotrwale chroni ją i nawilża.

Przy opracowywaniu receptur kosmetyków bezwodnych, formulatorzy zamiast wody coraz częściej wykorzystują hydrolaty (czyli wodę pozostałą po produkcji olejków eterycznych), co wpływa nie tylko na walory użytkowe produktu, ale również jest korzystne dla środowiska (minimalizacja ilości odpadów w produkcji olejków eterycznych).

Coraz bardziej poszukiwane na rynku są produkty myjące w postaci suchej (proszki, tabletki, granulki), zawierające surfaktanty w formie stałej, które odpowiadają za oczyszczanie oraz wytwarzanie piany, np. Sodium Coco Sulfate, Sodium Coco Isethionate, Cocoyl Methyl Glucamide. Surowce te charakteryzują się niskim działaniem drażniącym, pozostawiają skórę gładką i jedwabistą, ponadto wykazują działanie antystatyczne i kondycjonujące - sprawdzają się idealnie np. w formulacjach szamponów w kostce.

W wykazie INCI produktów bezwodnych spotykamy również emolienty, np. Cetyl Alcohol, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Cocos Nucifera (Coconut) Oil. W kosmetykach do pielęgnacji skóry pełnią one funkcje natłuszczające, nawilżające i uelastyczniające, natomiast dodane do kosmetyków przeznaczonych do włosów zapobiegają puszeniu, łamaniu się oraz nadają naturalnego blasku.

Kosmetyki bezwodne mogą być wzbogacane naturalnymi bądź syntetycznymi substancjami zapachowymi (INCI: Parfum). W niektórych produktach funkcje zapachowe pełnią olejki eteryczne, np. lawendowy (Lavandula Angustifolia Oil), miętowy (Mentha Piperita Oil). Należy jednak pamiętać o tym, że substancje zapachowe oraz olejki eteryczne zawierają alergeny, których nie można pominąć w składzie znajdującym się na etykiecie, jeśli ich stężenie przekracza 0,01% w kosmetyku zmywalnym (np. mydło, szampon) oraz 0,001% w niezmywalnym (np. balsam, serum). Najczęściej spotykanymi alergenami są: Linalool, Limonene, Citral, Geraniol.

Kosmetyki bezwodne mogą mieć różne formy: kostek, maseł, sztyftów, past, pastylek, peelingów, koncentratów. Formuły kosmetyków trendu waterless nie dotyczą tylko produktów myjących. Można je znaleźć także w grupie kosmetyków do pielęgnacji skóry, włosów czy też do makijażu. Istnieje również grupa, do której zalicza się formuły olejowe, olejki, produkty na bazie tłuszczów oraz produkty suche, np. pudry/proszki.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2024

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykibezwodne kosmetykimikroorganizmy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 5/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 4/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

Nowość!

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie