Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rośnie znaczenie Naftoportu

2016-03-09

W 2015 r. terminal przeładunkowy Naftoport obsłużył 366 zbiornikowców, w tym 106 jednostek o tonażu przekraczającym 80 tys. ton. Przeładowano 14,281 mln ton ładunków płynnych, z czego 75% stanowiła ropa naftowa, a 25% paliwa płynne. Był to najlepszy wynik w historii Naftoportu, jak i całej Bazy Przeładunku Paliw Płynnych.

W 2015 r. terminal przeładunkowy Naftoport obsłużył 366 zbiornikowców, w tym 106 jednostek o tonażu przekraczającym 80 tys. ton. Przeładowano 14,281 mln ton ładunków płynnych, z czego 75% stanowiła ropa naftowa, a 25% paliwa płynne. Był to najlepszy wynik w historii Naftoportu, jak i całej Bazy Przeładunku Paliw Płynnych.

W połowie minionego roku oddano do eksploatacji nowe stanowisko produktowe T1 służące do przeładunku produktów, o mocy przeładunkowej 2 mln ton rocznie. Jednocześnie obsłużono wówczas pierwszy zbiornikowiec, załadowując 11 tys. ton benzyny surowej w relacji eksportowej.

Wielkość przeładunków realizowanych w Naftoporcie od lat stale rośnie.

W 2011 r. na terenie terminalu przeładunkowego Naftoportu przeładowano 9,9 mln ton paliw płynnych. W 2012 r. było to już 10,3 mln ton paliw płynnych. W 2013 r. na terenie Bazy Paliw Naftoportu obsłużono ponad 280 zbiornikowców i przeładowano łącznie 10,6 mln ton paliw płynnych. W 2014 r. Naftoport obsłużył 317 zbiornikowców, w tym ponad 80 jednostek o tonażu przekraczającym 80 tys. ton. Przeładowanych zostało 12,1 mln ton ładunków płynnych, z czego 73% stanowiła ropa naftowa.

Naftoport wykonuje przeładunki ropy naftowej i produktów naftowych w Porcie Gdańskim. Spółka stanowi istotny element logistyki dostaw ropy dla polskich i niemieckich rafinerii oraz jej tranzytu, a także lądowo-morskiego przeładunku produktów naftowych. Infrastruktura terminalu przeładunkowego Naftoportu obejmuje pięć stanowisk przeładunkowych o potencjale przekraczającym 44 mln. ton paliw płynnych rocznie. Udziałowcami spółki są PERN, PKN Orlen, Grupa Lotos, Port Północny, J&S Service & Investment oraz Skarb Państwa.

Naftoport zapewnia rafineriom podłączonym do systemu rurociągów PERN „Przyjaźń” alternatywną drogę zaopatrzenia w ropę naftową. W wypadku zakłóceń dostaw lądowych może w całości pokryć zapotrzebowanie na ten strategiczny surowiec nie tylko obu krajowych producentów paliw (PKN Orlen i Grupa Lotos), ale także dwóch zakładów rafineryjnych w Niemczech. Naftoport obsługuje tankowce przewożące paliwa płynne na rzecz Grupy Lotos. Prowadzi także załadunek ropy naftowej w tranzycie przewożonej przez wielkie oceaniczne tankowce z Gdańska do portów Europy Zachodniej, Stanów Zjednoczonych i Dalekiego Wschodu.

Strategicznymi kontrahentami Naftoportu są polskie i międzynarodowe koncerny paliwowe: Grupa Lotos, PKN Orlen, a także Total I Shell, jako udziałowcy niemieckich rafinerii PCK w Schwedt i Mider w Spergau.


paliwalogistykatransportropa naftowaNaftoport

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie