Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rośnie rynek materiałów budowlanych

2018-09-05

Firma badawcza IBP Research, specjalizująca się w analizach rynku chemicznego i materiałów budowlanych, przedstawiła opracowanie na temat dystrybucji materiałów budowlanych w Polsce. Rynek rośnie, co jest dobrą wiadomością także dla producentów chemii budowlanej.

Na podstawie bezpośredniego badania punktów sprzedaży oraz analizy źródeł wtórnych, IBP Research diagnozuje, że rynek dystrybucji materiałów budowlanych w 2017 r. osiągnął wartość 46 mld zł. Na tę kwotę składają się wszystkie materiały budowlane, które są sprzedawane przez pośredników handlowych. Jednocześnie część tych kategorii produktów, niezależnie, trafia bezpośrednio od producentów do wykonawców budowlanych, co tworzy dodatkowe 8,5 mld zł.

W stosunku do poprzedniego roku w tym nastąpi wzrost sprzedaży o ok. 11%. W 2017 r. względem roku 2016 wzrost sprzedaży wyniósł także 11%.

Rynek dystrybucji tworzą hurtownie i składy ogólnobudowlane, hiper/supermarkety budowlane oraz sklepy specjalistyczne. W latach 2010-2017 udział hurtowni spadł z 55% do 48,5%, udział sklepów specjalistycznych z 9% do 6,5%, tymczasem udział hiper/supermarketów wzrósł z 36% na 45%.

Wśród sieciowych marketów budowlanych liderami są Castorama i Leroy Merlin (łącznie 60% rynku), kolejne 30% należy do Obi, Bricomarche i Mrówki; a pozostałe 10% sprzedają sklepy Merkury Market, Majster, Bricoman i Jula.

Tymczasem w obszarze hurtowni ogólnobudowlanych i sklepów specjalistycznych, zdecydowanie dominują Grupa PSB i Sieć Budowlana.pl (razem 30%). W obszarze hurtowni i sklepów, 20 największych firm dystrybucyjnych realizuje prawie trzy czwarte sprzedaży ogółem materiałów budowlanych.


chemia budowlanaIBP Research

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie