2015-03-25
W ocenie przedstawicieli spółki Global Cosmed, która specjalizuje się w produkcji wyrobów kosmetycznych i chemii gospodarczej dla największych krajowych i międzynarodowych sieci handlowych, polski rynek kosmetyczny staje się coraz bardziej wymagający.
Jak zauważają przedstawiciele Global Cosmed, konsumenci w naszym kraju oczekują od producentów wyrobów kosmetycznych starannego przygotowania wprowadzanych serii kosmetyków, które to obecnie muszą zaspokajać ściśle sprecyzowane potrzeby. Zabieg wprowadzenia na rynek produktu lub całej serii kosmetycznej musi być ponadto wspomagany poprzez skuteczną kampanię marketingową. Na polskim rynku kosmetycznym coraz mniej jest bowiem produktów uniwersalnych, a firmy kosmetyczne - oprócz specjalistycznych wyrobów - starają się zaoferować potencjalnemu klientowi także określony „styl życia”.
Sam czas funkcjonowania wprowadzanej serii kosmetycznej w niektórych przypadkach nie przekracza w tej chwili roku, stąd firmy kosmetyczne muszą szybko reagować na sygnały otrzymywane od konsumentów. Pojawia się wówczas konieczność zastępowania przez nie niepopularnej serii kosmetyków nowymi produktami, co pociąga za sobą kolejne zabiegi marketingowe i akcje promujące.
Cechą krajowego rynku jest również fakt, iż silna konkurencja na nim panująca sprawia, iż przedsiębiorstwa muszą stale ulepszać stosowane receptury, które stanowią podstawę jakościowo dobrych kosmetyków oraz mają duży wpływ na ich cenę. Presja konkurencyjna stwarza więc konieczność ponoszenia wysokich nakładów na badania i rozwój, które mają na celu opracowanie coraz lepszych kosmetyków.
W ostatnich miesiącach można zaobserwować znaczne wahania cen surowców i opakowań wykorzystywanych do produkcji kosmetyków. Sytuacja ta jest w szczególności związana z licznymi anomaliami pogodowymi oraz klęskami żywiołowymi, które spowodowały straty w uprawach oraz niskie zbiory komponentów wykorzystywanych do produkcji środków powierzchniowo czynnych, substancji aktywnych i kompozycji zapachowych. Osobnym problemem jest niestabilna sytuacja w krajach eksportujących ropę naftową.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...