Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Roczna wartość polskiego rynku kosmetyków wynosi 19 mld zł

2013-05-16

O 3,1% zwiększył się w 2012 r. polski rynek kosmetyków. W ciągu kolejnych trzech lat wzrost ma przekroczyć 4% rocznie. Raport na temat dystrybucji artykułów kosmetycznych w Polsce i prognoz jego rozwoju na lata 2013-2015 przedstawiła agencja PMR.

Z danych, które posiadają analitycy PMR dowiadujemy się, że w 2012 r. w naszym kraju na produkty kosmetyczne wydano ponad 19 mld zł, z czego niemal 37% trafiło do drogerii sieciowych, a prawie 22% do sklepów koncernu Rossmann.

PMR obliczył, że jedynie 9% kupujących kosmetyki ocenia swoje ubiegłoroczne wydatki na ten cel jako niższe od tych z 2011 r. Według 40% są one wyższe, a w ocenie ponad połowy respondentów pozostały bez zmian. Trzy czwarte kupujących kosmetyki wydaje na nie do 100 zł miesięcznie.

- Na wzroście rynku kosmetyków zyskują właściwie tylko nieliczni, przede wszystkim sieci drogerii, a i to głównie dzięki Rossmanowi oraz nowym graczom. W 2012 r. sieci kosmetyczne nadal rozwijały się, ale już w mniejszym tempie niż do 2010 r., a placówek w sieciach nie przybyło więcej niż w 2011 r. – tłumaczy Dominika Kubacka, analityk firmy PMR i autorka raportu. - Dynamicznie rośnie sprzedaż kosmetyków w sklepach dyskontowych, które zyskują na znaczeniu jako miejsce, gdzie Polacy coraz częściej robią zakupy, a także poprzez Internet, chociaż to na razie niewielka część rynku kosmetycznego (poniżej 4%). Z kolei znaczenie kanałów uzupełniających stopniowo spada – dodaje Kubacka.

W ciągu ostatnich pięciu lat (2007-2012) rynek kosmetyków w Polsce wzrósł o niemal 4,6 mld zł. W tym czasie sieci drogeryjne zwiększyły wartość obrotów o 3,9 mld zł, podczas gdy przychody samego tylko Rossmanna podskoczyły o 2,6 mld zł. W porównywalnym okresie miliard złotych zyskał segment dyskontów, a pół miliarda handel internetowy.

Do najszybciej rosnących kosmetycznych kanałów dystrybucji, czyli sieci drogeryjnych, dyskontów i Internetu, trafia już co druga złotówka wydawana w Polsce na kosmetyki. Artykuły kosmetyczne kupowane są przede wszystkim w drogeriach, zwłaszcza sieciowych, ale sklepy wielkopowierzchniowe to nadal 30% całego rynku.

Raport PMR podaje, że sieć drogerii Rossmann jest liderem w sprzedaży kosmetyków w Polsce. Ponad połowa badanych (54%) deklaruje, że to przede wszystkim w tych sklepach robi zakupy. Rossmann dysponuje największą w kraju siecią sklepów drogeryjnych (ponad 700 placówek), a do 2014 r. zamierza mieć ich już tysiąc. Plan ten zakłada zatem konieczność uruchamiania 150 nowych sklepów, a więc znacznie więcej niż do tej pory – w ciągu ostatnich trzech lat w sieci przybywało średnio 97 sklepów rocznie. Obecnie Rossmann posiada niemal 22% rynku kosmetyków w Polsce, ponad połowę udziałów w segmencie drogerii w Polsce i 60% wśród sklepów sieciowych.


przemysł kosmetycznydystrybucjaRossmann

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie