Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Rhenus zostaje większościowym udziałowcem Bulk Cargo – Port Szczecin

2025-01-08

Grupa Rhenus nabyła dodatkowe 58,5% udziałów w polskiego operatora portowego Bulk Cargo – Port Szczecin, dzięki czemu stała się większościowym udziałowcem posiadającym łącznie 98,5% udziałów. Przejęcie utoruje Grupie Rhenus drogę do dalszego rozwoju działalności w Szczecinie.

Grupa Rhenus działa w Polsce oraz jest aktywna w szczecińskim porcie od ponad 30 lat. Zatrudnienie w polskich spółkach sięga 3,5 tys. osób.

- Port szczeciński, ze swoim znaczeniem dla europejskich dróg wodnych, ma także ogromne znaczenie dla sieci Rhenus. Potencjał tego portu w zakresie przyjaznych środowisku łańcuchów dostaw na rynek Polski, Czech i wschodnich Niemiec jest ogromny. Jako Rhenus wspieramy polskich klientów od 30 lat i nadal będziemy opracowywać dla nich efektywne rozwiązania logistyczne – mówi Michael de Reese, dyrektor dywizji Rhenus Port Logistics.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście zainwestował już wcześniej w rozwój portu, między innymi poprzez pogłębienie toru wodnego i wzmocnienie ścian nabrzeży.

- Planujemy wykorzystać te poprzednie inwestycje i dalej rozwijać infrastrukturę portową, a także sprzęt i technologię przeładunkową w porcie szczecińskim – dodaje Micheal de Reese.

Jako największy operator terminali w Szczecinie, Bulk Cargo przeładowuje około 4 mln ton towarów rocznie. Terminal składa się z jedenastu stanowisk postojowych i 3,5 km nabrzeża. Usługi świadczone w bałtyckim porcie obejmują przeładunek towarów masowych i drobnicowych przy użyciu specjalistycznego sprzętu, magazynowanie, przeładunek i spedycję portową drogą wodną śródlądową, transportem drogowym i kolejowym.

Choć w przeszłości port był najbardziej znany z przeładunku węgla i rud dla polskich kopalń, hut i koksowni, dziś Szczecin jest portem wielofunkcyjnym, umożliwiającym przeładunek ładunków masowych, drobnicowych i płynnych.


transportRhenusBulk Cargo – Port Szczecinfuzje i przejęcia

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie