Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rekordowe przychody ze sprzedaży firmy Henkel

2017-02-27

Koncern Henkel ogłosił wyniki za 2016 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 18,71 mld euro, co jest rezultatem o 3,5% lepszym niż w roku wcześniejszym. Skorygowany zysk operacyjny przekroczył 3 mld euro.

– Mimo trudnych warunków rynkowych, w 2016 r. kolejny raz wypracowaliśmy rekordowe wyniki przychodów ze sprzedaży i zysku oraz zrealizowaliśmy cele finansowe. Sfinalizowaliśmy nabycie spółki Sun Products. Była to druga pod względem wielkości transakcja przeprowadzona przez firmę Henkel, stanowiąca znaczący krok na drodze jej rozwoju, który istotnie wzmocni dział Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) w Ameryce Północnej. W 2017 r. przewidujemy utrzymanie bardzo zmiennego i niepewnego otoczenia gospodarczego. Spodziewamy się wzrostu sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 2−4% − powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkla.

W ubiegłym roku wzrosła sprzedaż we wszystkich trzech sektorach, w których funkcjonuje Henkel. Dział Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) zanotował wzrost o 2,8%, dział Beauty Care (kosmetyki) o 2,1%, natomiast dział Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) o 4,7%.

Dział Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) osiągnął sprzedaż w wysokości 8,961 mld euro. Wysoki wzrost w ujęciu organicznym odnotowano na rynkach wschodzących, głównie w Ameryce Południowej (dwucyfrowa dynamika sprzedaży) i Europie Wschodniej. Sprzedaż rosła również w Azji (z wyłączeniem Japonii). W Afryce i na Bliskim Wschodzie osiągnięto dobre wyniki, mimo niestabilnej sytuacji politycznej i osłabienia koniunktury utrzymującego się  w niektórych częściach regionu. Na rynkach rozwiniętych sprzedaż utrzymała się na poziomie z 2015 r. Rosła za to w Ameryce Północnej, natomiast  w Europie Zachodniej utrzymała się na niezmienionym poziomie w ujęciu rok do roku. Ujemną dynamikę w porównaniu z ubiegłym rokiem odnotowano zaś na rozwiniętych rynkach regionu Azji i Pacyfiku.

Dział Beauty Care (kosmetyki) wypracował sprzedaż w kwocie 3,838 mld euro. W ujęciu geograficznym bardzo duży wkład wniosły rynki wschodzące. Zarówno Europie Wschodniej, jak i Ameryce Południowej, tempo wzrostu przychodów ze sprzedaży było dwucyfrowe. Dodatnią dynamikę sprzedaży odnotowano w Azji (poza Japonią) oraz w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu. Na rynkach rozwiniętych utrzymywała się silna presja promocyjna i cenowa. Ze względu na trudne otoczenie rynkowe sprzedaż na tych rynkach spadła nieco poniżej poziomu z 2015 r. W Europie Zachodniej i na rozwiniętych rynkach Azji i Pacyfiku przychody ze sprzedaży również były niższe w ujęciu rok do roku. Wysoki wzrost sprzedaży działu Beauty Care w porównaniu z 2015 r. odnotowano natomiast w Ameryce Północnej.

Dział Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) skończył 2016 r. z wynikiem ze sprzedaży na poziomie 5,795 mld euro, na co wpływ miały sfinalizowane transakcje przejęcia. W tym przypadku rynki wschodzące znowu okazały się główną siłą napędową wzrostu sprzedaży. W Azji (z wyłączeniem Japonii) dział Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotował dwucyfrowy wzrost. Bardzo dobre wyniki osiągnięto również w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Swój wkład miały też Europa Wschodnia i Ameryka Południowa.

Zarząd, Rada Nadzorcza oraz Komitet Akcjonariuszy Henkla zarekomendują zwiększenie wysokości dywidendy na jedną akcję uprzywilejowaną o 10,2%, do 1,62 euro (2015 r.: 1,47 euro), jak również zwiększenie wysokości dywidendy na jedną akcję zwykłą o 10,3%, do 1,6 euro (2015 r.: 1,45 euro). Byłaby to najwyższa kwota dywidendy w historii firmy i oznaczałaby wskaźnik wypłaty w wysokości 30,3%.


Henkelwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy warunki pogodowe wpływają na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie