2015-03-23
W 2014 r. polski oddział firmy Henkel osiągnął najwyższe w historii wyniki sprzedaży w wysokości ponad 2 mld zł. Do dynamicznego wzrostu przyczyniły się bardzo dobre wyniki wszystkich działów biznesowych.
- W 2014 roku wykorzystaliśmy wszystkie szanse, które się pojawiły na rynku i zakończyliśmy rok z rekordowym wynikiem w historii działalności w Polsce, po raz pierwszy osiągając wartość sprzedaży powyżej 2 mld zł. Co jeszcze ważniejsze, zdołaliśmy zwiększyć udziały rynkowe w kluczowych dla firmy kategoriach rynku. Siłą napędową naszych sukcesów były udane innowacje produktowe, wejścia w nowe segmenty rynku oraz strategiczne przejęcia - ocenia Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska.
Stabilny i zrównoważony wzrost polskiego oddziału firmy Henkel zagwarantowały trzy działy biznesowe: środków piorących i czystości (Laundry & Home Care z markami Persil i Bref), kosmetyków (Beauty Care z markami Schwarzkopf, Syoss i Taft) oraz klejów i technologii klejących (Adhesive Technologies z markami Ceresit, Loctite i tritt). Wszystkie one odnotowały w ubiegłym roku znaczące wzrosty sprzedaży w porównaniu do roku wcześniejszego.
Dział Laundry & Home Care umocnił się na pozycji gracza numer jeden na rynku środków piorących i czystości w naszym kraju. Było to możliwe dzięki dobrym wynikom sprzedaży dotychczasowych marek Henkla oraz udanemu przejęciu i sprawnej integracji marek PZ Cussons (E, Kokosal). Proces ich integracji zakończył się w zaledwie 10 miesięcy od pozytywnej decyzji UOKiK, w efekcie czego od początku bieżącego roku całe portfolio nowych marek produkowane jest w zakładach spółki w Raciborzu oraz Wiedniu. Zgodnie ze strategicznym zobowiązaniem firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju, proszki do prania E – podobnie jak wcześniej Persil - zostały skoncentrowane do poziomu 75 g na pranie, co wpłynęło na zmniejszenie ich śladu środowiskowego.
Henkel jest obecnie na rynku polskim największym producentem w większości detergentowych kategorii: środków piorących, płynów do zmiękczania tkanin, środków do mycia okien oraz środków czystości do toalet.
Także dział Beauty Care zanotował w ubiegłym roku na tyle dobre wyniki sprzedaży, że pozwoliło to wzmocnić pozycję Henkla jako lidera rynku kosmetyków do włosów i ciała. Sukces ten firma zawdzięcza skutecznej strategii współpracy z partnerami handlowymi. Dostosowując właściwie ofertę handlową, wzmocniła pozycję swoich kosmetyków we wszystkich kanałach sprzedaży detalicznej, począwszy od hipermarketów, przez sklepy drogeryjne, a na sklepach rynku tradycyjnego kończąc.
2014 r. był również, w ocenie władz Henkel Polska, udany dla działu Adhesive Technologies. Firma notowała wzrosty w kategorii klejów budowlanych i konsumenckich. Największe triumfy święciły systemy ociepleń oraz piany poliuretanowe do osadzania drzwi i okien, oferowane pod marką Ceresit. Najlepiej przyjętą innowacją 2014 r. okazała się piana poliuretanowa WhiteTeQ, która przyniosła połowę rekordowo wysokich wzrostów sprzedaży Henkla w tym segmencie rynku. Miniony rok to także debiut Henkla w zupełnie nowym segmencie rynku budowlanego, mianowicie gładzi gipsowych do wykańczania ścian wewnętrznych pomieszczeń. Pod marką Ceresit przedsiębiorstwo wprowadziło dwa rodzaje produktów: gładzie gipsowe (do rozrobienia) oraz gładzie poliuretanowe gotowe do użycia, co uczyniło budowlaną ofertę Henkla bardziej komplementarną.
W ubegłym roku ważnym wydarzeniem w działalności Henkel Polska była też inauguracja działalności przez Międzynarodowe Centrum Innowacyjnych Technologii Budowlanych Ceresit w Stąporkowie. Centrum jest jednym z kluczowych światowych ośrodków badawczo-rozwojowych firmy w dziedzinie produktów dla przemysłu budowlanego, w którym specjaliści będą rozwijać innowacyjne, zrównoważone technologie i systemy budowlane wprowadzane następnie na rynki w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...