2022-06-28 / Autor: Karolina Szałas, Senior Analyst, PMR Ltd. Sp. z o.o
Gdzie będziemy kupować kosmetyki?
W przyszłości rynek handlu detalicznego kosmetykami będzie się skupiał na dwóch kanałach: drogeriach, jako sklepach pierwszego wyboru i kanale online. Jak wynika z badania PMR, 83% Polaków kupujących kosmetyki zakupy te zazwyczaj robi w drogeriach stacjonarnych, z kolei 37% konsumentów wybiera sklepy internetowe. Według prognoz PMR, oba te kanały osiągną w 2027 roku ponad 57% udziału w całym rynku kosmetycznym.
Należy jednak zwrócić także uwagę na kanał dyskontów spożywczych, które od kilku lat zyskują dużą popularność wśród konsumentów. Dynamicznie rozwijają one ofertę w zakresie kosmetyków, zarówno wprowadzając kolejne marki własne, ale także prowadząc akcje z producentami i produktami markowymi, których coraz więcej pojawia się na dyskontowych półkach. Pozytywnie na dynamikę kanału wpływa także poszerzająca się oferta produktowa. Dyskonty oferują już nie tylko podstawowe kosmetyki pielęgnacyjne, ale coraz częściej kosmetyki specjalistyczne, w tym kolorowe.
W kolejnych latach dyskonty nadal będą zwiększać swoje udziały w rynku, przede wszystkim z uwagi na szerszą ofertę kosmetyczną i niższe ceny. Wpływ na to będzie miała również szybko rosnąca liczba placówek czołowych sieci dyskontowych. Klienci będą sięgać po kosmetyki przy okazji zakupów spożywczych, na czym najbardziej stracą drogerie.
Według badania PMR, dyskonty są miejscem, w którym zakupu kosmetyków dokonuje co drugi Polak (55%). Częściej wybierają je mężczyźni (8 p.p. więcej w porównaniu do kobiet) oraz osoby zamieszkujące tereny wiejskie i mniejsze miasta. Ma na to wpływ niższa dostępność sklepów specjalistycznych w mniejszych miastach – większość dużych drogerii sieciowych otwiera swoje sklepy w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców.

„CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej” to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...