Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rekordowa dynamika rynku kosmetycznego w 2022 roku

2022-06-28  / Autor: Karolina Szałas, Senior Analyst, PMR Ltd. Sp. z o.o

Gdzie będziemy kupować kosmetyki?

W przyszłości rynek handlu detalicznego kosmetykami będzie się skupiał na dwóch kanałach: drogeriach, jako sklepach pierwszego wyboru i kanale online. Jak wynika z badania PMR, 83% Polaków kupujących kosmetyki zakupy te zazwyczaj robi w drogeriach stacjonarnych, z kolei 37% konsumentów wybiera sklepy internetowe. Według prognoz PMR, oba te kanały osiągną w 2027 roku ponad 57% udziału w całym rynku kosmetycznym.

Należy jednak zwrócić także uwagę na kanał dyskontów spożywczych, które od kilku lat zyskują dużą popularność wśród konsumentów. Dynamicznie rozwijają one ofertę w zakresie kosmetyków, zarówno wprowadzając kolejne marki własne, ale także prowadząc akcje z producentami i produktami markowymi, których coraz więcej pojawia się na dyskontowych półkach. Pozytywnie na dynamikę kanału wpływa także poszerzająca się oferta produktowa. Dyskonty oferują już nie tylko podstawowe kosmetyki pielęgnacyjne, ale coraz częściej kosmetyki specjalistyczne, w tym kolorowe.

W kolejnych latach dyskonty nadal będą zwiększać swoje udziały w rynku, przede wszystkim z uwagi na szerszą ofertę kosmetyczną i niższe ceny. Wpływ na to będzie miała również szybko rosnąca liczba placówek czołowych sieci dyskontowych. Klienci będą sięgać po kosmetyki przy okazji zakupów spożywczych, na czym najbardziej stracą drogerie.

Według badania PMR, dyskonty są miejscem, w którym zakupu kosmetyków dokonuje co drugi Polak (55%). Częściej wybierają je mężczyźni (8 p.p. więcej w porównaniu do kobiet) oraz osoby zamieszkujące tereny wiejskie i mniejsze miasta. Ma na to wpływ niższa dostępność sklepów specjalistycznych w mniejszych miastach – większość dużych drogerii sieciowych otwiera swoje sklepy w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2022

„CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej” to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


kosmetykiprzemysł kosmetycznyPMR

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie