2013-02-27
Zakłady Azotowe Puławy rozpoczynają rozbudowę swojej sieci sprzedaży nawozów płynnych.
Inwestycja, która ma być sfinalizowana do końca przyszłego roku, będzie kosztować 32,4 mln zł i polegać na zakupie 600 zbiorników o pojemności 25 m3 i 50 m3. Uzupełnią one istniejącą już sieć sprzedaży nawozów płynnych o łączną pojemność magazynową 30 tys. ton.
W tej chwili puławskie nawozy płynne w postaci roztworu saletrzano - mocznikowego (RSM) stanowią istotne źródło azotu potrzebnego do produkcji żywności we Francji, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii, czyli największych europejskich krajów rolniczych.
W przypadku rozwijającej się sieci sprzedaży nawozów płynnych konieczne staje się jednak podjęcie działań w kierunku poprawy infrastruktury. Jedną z głównych bolączek wskazywanych w tej chwili przez rolników jest bowiem brak odpowiedniej ilości zbiorników do magazynowania RSM, przede wszystkim zbiorników liniowych oraz baz o dużej pojemności zalewowej, które decydują o możliwościach lokalnej redystrybucji.
Jak tłumaczą przedstawiciele Puław, realizacja inwestycji ma zagwarantować optymalną sprzedaż produktu w danym regionie kraju, a w rezultacie możliwość dotarcia do większej liczby końcowych odbiorców z uwzględnieniem optymalnej logistyki. Ma umożliwić uzyskanie dodatkowej pojemności składowej i zwiększenie sprzedaży RSM w Polsce z obecnych 280 tys. ton do poziomu 400 tys. ton w 2015 r. Poprawi ponadto dostępność produktu zwłaszcza w sezonie nawozowym. Zlikwidowane wreszcie mają być też wszelkie wąskie gardła w dystrybucji RSM poprzez ulokowanie w promieniu do 150 km od bazy nowych zbiorników do magazynowania, gwarantujących zwiększenie rotacji obsługującej ich bazy.
Nawozy płynne w postaci roztworu saletrzano – mocznikowego są produktem stosowanym masowo. Najkorzystniejszym sposobem ich przewozu jest transport kolejowy. Realizowana w Puławach strategia uzależnia rozwój sprzedaży RSM od wysyłek kolejowych kierowanych do baz magazynowych oraz dystrybucji nawozu w promieniu maksymalnie 150 km od bazy do tzw. zbiorników liniowych. RSM dociera w dowolne miejsce Polski w 24 godziny. Baza o pojemności minimum jednego składu (1000 ton) pozwala na przyjęcie i szybki rozładunek pociągu i zapewnia niezbędny zapas magazynowy. Z bazy nawóz jest dostarczany transportem samochodowym do odbiorcy finalnego. Dlatego właśnie kluczowym elementem łańcucha dostaw staje się budowa kolejnych baz o dużej zdolności magazynowania.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...