Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Przy wyborze chemii gospodarczej wciąż najważniejsza jest cena

2024-02-16

Grupa INCO, będąca producentem m.in. Płynu do mycia naczyń Ludwik, przeprowadziła badanie na temat preferencji zakupowych Polaków w odniesieniu do sektora chemii gospodarczej.

Wniosek z badania jest taki, iż Polacy coraz bardziej świadomie podchodzą do zakupów, ale pewne czynniki się nie zmieniają. 16% osób częściej niż kiedyś czyta etykiety, tyle samo szuka ekologicznych środków czystości do domu. Nadal jednak prym wiedzie cena, ważna jest dla 45% ankietowanych. Bardziej rozważnymi klientami są kobiety niż mężczyźni oraz konsumenci powyżej 55. roku życia. Choć zwracamy uwagę na koszty, nasze wymagania wobec produktów rosną – 33% zwraca większą uwagę na skuteczność, a 29% na wydajność.

– Faktycznie obserwujemy, że konsumenci stają się coraz bardziej wymagający. Takie podejście napędza rozwój, bo to korzyść dla środowiska i siła napędowa dla świadomych marek. Na własnym przykładzie widzimy, że ekologiczne produkty mogą być w dobrej cenie i jednocześnie być wydajne i skuteczne. Rośnie także znaczenie opakowań produktów przy wyborach konsumentów. Jak wynika z naszego badania, liczą się funkcjonalność i rozmiar, ale w pierwszej trójce znajduje się także ekologiczność, a więc pochodzenie z recyklingu czy możliwość ponownego przetworzenia. Dlatego w Grupa INCO coraz mocniej stawiamy na rozwój linii Ludwik Ekologiczny czy BIOstar Cleaning Products. Spełniają one wysokie standardy ekologiczne i jakościowe, potwierdzone certyfikatami EU Ecolabel lub ECOCERT ECODETERGENT. Widzimy, że cieszą się one dużym zainteresowaniem naszych klientów – mówi Agnieszka Augustyniak, dyrektor marketingu i rozwoju produktowego w Grupie INCO.

Z badania Grupa INCO wynika, że najważniejszym kryterium wyboru środków czystości do domu jest dobra cena. Wskazuje na nią 45% respondentów. Co ważne, w ostatnich latach znaczenie tego czynnika wzrosło. Niemal tyle samo osób bierze pod uwagę wydajność, a 29 proc. twierdzi, że w ciągu ostatnich lat ta kwestia stała się dla nich jeszcze ważniejsza. Na trzecim miejscu czynników branych pod uwagę w trakcie zakupów znajduje się jakość i renoma, a więc sprawdzona skuteczność, na co wskazuje 37% pytanych. Według aż jednej trzeciej respondentów ten czynnik ma dla nich większe znaczenie niż jeszcze kilka lat temu.

Ekologiczne produkty do sprzątania w ostatnich latach częściej wybiera 16% respondentów. Tyle samo chętniej czyta etykiety. Na ekologię i czytanie etykiet częściej stawiają kobiety, wśród których po 19% przyznaje się do takich zmian (wobec odpowiednio 11% i 13% mężczyzn). Wyróżniają się także osoby powyżej 55. roku życia, spośród których co piąta chętniej wybiera produkty ekologiczne, a 22% częściej czyta etykiety. W grupie 20- i 30-latków na takie zmiany wskazuje ok. 13-15% badanych.

Niemal dwie trzecie (64%) konsumentów środki czystości do domu przechowuje w opakowaniach, w jakich je kupiło. Jedynie 7% deklaruje, że zawsze przelewa albo przesypuje je do własnych pojemników. Dlatego dużą rolę odgrywa funkcjonalność opakowania takiego produktu, a więc jego kształt, ergonomia czy uchwyt, na co wskazuje blisko jedna trzecia respondentów. Dla podobnej grupy konsumentów liczy się rozmiar opakowania (27%). Podium zamyka ekologiczność. Fakt, czy opakowanie jest z ekologicznego materiału lub nadaje się do recyklingu, liczy się już dla 17% pytanych. Największe znaczenie ma dla kobiet, z których jedna piąta bierze to pod uwagę na zakupach, a także osób powyżej 55. roku życia, wśród których aż 22% chętniej wybiera środki czystości w ekologicznych opakowaniach.


Grupa INCOchemia gospodarczaprzemysł detergentowy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie