2024-02-16
Grupa INCO, będąca producentem m.in. Płynu do mycia naczyń Ludwik, przeprowadziła badanie na temat preferencji zakupowych Polaków w odniesieniu do sektora chemii gospodarczej.
Wniosek z badania jest taki, iż Polacy coraz bardziej świadomie podchodzą do zakupów, ale pewne czynniki się nie zmieniają. 16% osób częściej niż kiedyś czyta etykiety, tyle samo szuka ekologicznych środków czystości do domu. Nadal jednak prym wiedzie cena, ważna jest dla 45% ankietowanych. Bardziej rozważnymi klientami są kobiety niż mężczyźni oraz konsumenci powyżej 55. roku życia. Choć zwracamy uwagę na koszty, nasze wymagania wobec produktów rosną – 33% zwraca większą uwagę na skuteczność, a 29% na wydajność.
– Faktycznie obserwujemy, że konsumenci stają się coraz bardziej wymagający. Takie podejście napędza rozwój, bo to korzyść dla środowiska i siła napędowa dla świadomych marek. Na własnym przykładzie widzimy, że ekologiczne produkty mogą być w dobrej cenie i jednocześnie być wydajne i skuteczne. Rośnie także znaczenie opakowań produktów przy wyborach konsumentów. Jak wynika z naszego badania, liczą się funkcjonalność i rozmiar, ale w pierwszej trójce znajduje się także ekologiczność, a więc pochodzenie z recyklingu czy możliwość ponownego przetworzenia. Dlatego w Grupa INCO coraz mocniej stawiamy na rozwój linii Ludwik Ekologiczny czy BIOstar Cleaning Products. Spełniają one wysokie standardy ekologiczne i jakościowe, potwierdzone certyfikatami EU Ecolabel lub ECOCERT ECODETERGENT. Widzimy, że cieszą się one dużym zainteresowaniem naszych klientów – mówi Agnieszka Augustyniak, dyrektor marketingu i rozwoju produktowego w Grupie INCO.
Z badania Grupa INCO wynika, że najważniejszym kryterium wyboru środków czystości do domu jest dobra cena. Wskazuje na nią 45% respondentów. Co ważne, w ostatnich latach znaczenie tego czynnika wzrosło. Niemal tyle samo osób bierze pod uwagę wydajność, a 29 proc. twierdzi, że w ciągu ostatnich lat ta kwestia stała się dla nich jeszcze ważniejsza. Na trzecim miejscu czynników branych pod uwagę w trakcie zakupów znajduje się jakość i renoma, a więc sprawdzona skuteczność, na co wskazuje 37% pytanych. Według aż jednej trzeciej respondentów ten czynnik ma dla nich większe znaczenie niż jeszcze kilka lat temu.
Ekologiczne produkty do sprzątania w ostatnich latach częściej wybiera 16% respondentów. Tyle samo chętniej czyta etykiety. Na ekologię i czytanie etykiet częściej stawiają kobiety, wśród których po 19% przyznaje się do takich zmian (wobec odpowiednio 11% i 13% mężczyzn). Wyróżniają się także osoby powyżej 55. roku życia, spośród których co piąta chętniej wybiera produkty ekologiczne, a 22% częściej czyta etykiety. W grupie 20- i 30-latków na takie zmiany wskazuje ok. 13-15% badanych.
Niemal dwie trzecie (64%) konsumentów środki czystości do domu przechowuje w opakowaniach, w jakich je kupiło. Jedynie 7% deklaruje, że zawsze przelewa albo przesypuje je do własnych pojemników. Dlatego dużą rolę odgrywa funkcjonalność opakowania takiego produktu, a więc jego kształt, ergonomia czy uchwyt, na co wskazuje blisko jedna trzecia respondentów. Dla podobnej grupy konsumentów liczy się rozmiar opakowania (27%). Podium zamyka ekologiczność. Fakt, czy opakowanie jest z ekologicznego materiału lub nadaje się do recyklingu, liczy się już dla 17% pytanych. Największe znaczenie ma dla kobiet, z których jedna piąta bierze to pod uwagę na zakupach, a także osób powyżej 55. roku życia, wśród których aż 22% chętniej wybiera środki czystości w ekologicznych opakowaniach.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 4/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...
Ciekawe targi PCI Days
W dniach 19-20 czerwca 2024 r. w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli przemysłu kosmetycznego,...
Międzynarodowe Targi Dostawców dla Przemysłu Kosmetycznego CosmeticBusiness 2024 potwierdziły wiodącą pozycję na rynku
Tegoroczne targi CosmeticBusiness dla przemysłu kosmetycznego zgromadziły w Monachium 418 właścicieli...