2015-03-23
Grupa Kapitałowa Trans Polonia, specjalizująca się w przewozie chemii płynnej, wygenerowała w 2014 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 65,3 mln zł, co stanowi ponad 20% wzrost w stosunku do roku wcześniejszego. Niestety dla firmy spadł jej zysk netto o 31% do kwoty 2,616 mln zł.
- W 2014 r. nabyliśmy 19 ciągników siodłowych, 18 naczep-cystern za ponad 12 mln zł, które przeznaczone zostały głównie do realizacji usług transportowych płynnej chemii i płynnych ładunków spożywczych. Zgodnie z założeniami, nowe jednostki pozwoliły na pozyskanie nowych kontrahentów, jak również na zwiększenie możliwości przewozowych dla obecnych klientów - tłumaczy Krzysztof Luks, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy spółki Trans Polonia. - Przeprowadzone inwestycje z jednej strony umożliwiają utrzymywanie systematycznego wzrostu sprzedaży, z drugiej strony wiążą się z zwiększoną amortyzacją i poniesieniem wielu kosztów i uzyskaniem stosownych pozwoleń związanych z wdrożeniem ich do ruchu. Nie pozostało to bez wpływu na rentowność naszych wyników finansowych. Na spadek zysku netto wpływ miały również ujemne różnice kursowe w wysokości 0,5 mln zł zł związane z wyceną leasingów walutowych – dodaje Krzysztof Luks.
Po opublikowaniu wyników za 2014 rok Zarząd Trans Polonia S.A. zarekomendował przeznaczenie części zysku w wysokości 1 mln zł. na wypłatę dywidendy.
- Przez wiele lat Trans Polonia była silnie skoncentrowana na inwestycjach i generowane zyski przeznaczała na zakup nowego taboru. Po zakończeniu wieloetapowego i wieloletniego programu rozwoju organicznego oraz znaczących inwestycji, postanowiliśmy zaproponować przeznaczenie części zysku na wypłatę dywidendy akcjonariuszom. Stabilna sytuacja spółki i posiadane wolne środki pozwalają na podjęcie takiej decyzji. Biorąc pod uwagę, że nie planujemy kolejnych inwestycji w nowe jednostki transportowe w bieżącym roku, nadszedł czas na pierwszą wypłatę dywidendy w historii spółki – uzasadnia Dariusz Cegielski, prezes zarządu Trans Polonia. - Teraz naszą uwagę skupiamy na optymalizacji wykorzystania posiadanych jednostek transportowych. Wzmocnienie floty, jakie miało miejsce w ostatnich latach, posłuży nam do zwiększenia sprzedaży w kolejnych okresach. Koncentrujemy się obecnie na poprawie rentowności prowadzonego biznesu i to jest naszym kluczowym zadaniem na najbliższy rok – ocenia Dariusz Cegielski, prezes firmy.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 3/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Konferencja Przemysłu Kosmetycznego – bardzo duży sukces inauguracyjnej odsłony
28 maja br. odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Kosmetycznego. Organizatorem...
Konferencja Przemysłu Detergentowego: trendy, legislacja, surowce – moc wiedzy w jednym miejscu
27 maja br. odbyła się 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Detergentowego. Wydarzenie...
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...
Targi Labs Expo spełniły oczekiwania
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się 3. edycja Targów Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych LABS...