2022-07-27
W ocenie organizatorów targów K, największej na świecie imprezy wystawienniczej dla przemysłu tworzyw sztucznych, która co trzy lata odbywa się w Niemczech (tegoroczną edycję zaplanowano w październiku w Düsseldorfie). Europejski przemysł tworzyw sztucznych musi być przygotowany na nadchodzącą niestabilność, wyższe ceny i niższy wzrost.
Jak przekonują organizatorzy targów K, europejski przemysł tworzyw sztucznych stawia czoła wyzwaniom na wielu frontach. W opakowaniach, czyli zdecydowanie największym rynku, stał się ofiarą własnego sukcesu, szczególnie jako idealny materiał do zastosowań jednorazowych, co generuje niestety problemy z odpadami i antytworzywową presję legislacyjną. W budownictwie niektóre projekty infrastrukturalne mogą zostać wstrzymane, ponieważ rządy przekierowują część środków z projektów infrastrukturalnych na obronność, chociaż biznes jest cały czas aktywny, ponieważ konsumenci otrzymują pomoc na poprawę efektywności energetycznej w swoich domach. W branży motoryzacyjnej dostawcy komponentów zmagają się z problemami, ponieważ producenci samochodów ograniczają produkcję – nie w odpowiedzi na zmniejszony popyt, ale dlatego, że nie mogą uzyskać chipów potrzebnych do ich elektroniki.
- Od początku 2019 r. COVID-19 miał duży wpływ na produkcję wyrobów z tworzyw sztucznych, czasami pozytywny, ale w większości negatywny. A teraz, kiedy Europa i reszta świata dochodziły do siebie po wyniszczających dwóch latach pandemii, mamy tragedię konfliktu na Ukrainie. Poza spowodowaniem katastrofy humanitarnej kryzys ciąży na branży tworzyw sztucznych, jeśli chodzi o inflację kosztów, pogorszenie dostaw z wąskich gardeł łańcuchowych, w tym podaży energii, jednocześnie zwiększając widmo szoku popytowego w obawie przed globalną stagflacją. Inflacja w całej UE osiągnęła już rekordowy poziom – komentują przedstawiciele targów K.
W przeszłości wysokie ceny ropy naftowej negatywnie wpływały na popyt na tworzywa sztuczne w Europie. Dlatego dalszy wzrost cen może spowodować spadek dochodów, będących w dyspozycji konsumentów, co wpłynie na sprzedaż detaliczną. Sektory napędzane aktywnością konsumentów, takie jak AGD, produkty konsumenckie i motoryzacja, będą radziły sobie w takich okolicznościach słabo, gdyż konsumenci zmuszeni będą oszczędzać. Z tego też powodu w perspektywie krótko- i średnioterminowej Europa może potencjalnie doświadczyć spadku popytu na polimery.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...