Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Przemysł oponiarski: wpływ koronawirusa jest widoczny

2020-04-29

Producenci kauczuku mocno odczują wpływ koronawirusa. Popyt z sektora oponiarskiego, a to główny odbiorca kauczuku, znacząco zmalał w pierwszych trzech miesiącach tego roku.

Według Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO), na podstawie danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy (ETRMA), w pierwszym kwartale 2020 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali spadek sprzedaży we wszystkich segmentach opon, oprócz przemysłowych – gdzie wolumen sprzedaży wzrósł o 6%. Największe zmniejszenie sprzedaży zanotowano w kategorii opon do samochodów lekkich dostawczych (-28%) oraz pasażerskich i SUV (-23% w obu segmentach). Wpływ globalnej pandemii COVID-19 na sprzedaż opon i przemysł oponiarski jest zatem bezprecedensowy.

Wyniki za pierwszy kwartał 2020 roku obrazują radykalne spowolnienie sprzedaży i wymiany opon w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 roku w związku z pandemią koronawirusa.

- Polskę czeka wielka, niespotykana dotąd próba społeczna i ekonomiczna. Żaden rozwinięty przemysłowo kraj nie przechodził takiego kryzysu od kilkudziesięciu lat. Już teraz mocno zachwiane jest działanie wielu branż na wszystkich poziomach – tak też stało się w przypadku motoryzacji i przemysłu oponiarskiego. Bardzo dobrze jest teraz widoczne, jak poszczególne branże są ze sobą powiązane. Sytuacja rynkowa jest ciężka – nawet dla tych, którzy działają w międzynarodowych grupach kapitałowych. To przekłada się też na sytuację małych i średnich firm będących często ich poddostawcami. Zawieszenie głównych działań operacyjnych przyniesie niewątpliwie poważne, długotrwałe skutki dla naszej branży – wskazuje Andrzej Włodarczyk, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

- W sprzedaży opon na rynek biznesowy odnotowaliśmy duże spadki w niemal wszystkich segmentach. Spowodowane jest to sytuacją gospodarczą, jaka od początku roku występuje w Europie. Widmo kryzysu oraz uderzenie pierwszej fali koronawirusa, spowodowały zmniejszone zakupy opon we flotach i hurtowniach. Na skutek interwencji Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego i Związku Dealerów Samochodów Ministerstwo Zdrowia wydało zgodę na wymianę opon zimowych na letnie przez osoby, które używają samochodów do dojazdów do pracy i zaspokajania bieżących, codziennych potrzeb – wskazuje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.


przemysł oponiarskiPolski Związek Przemysłu Oponiarskiego

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie