2023-05-04
Stowarzyszenie Cosmetics Europe przyjrzało się potencjałowi europejskiej branży kosmetycznej w zakresie poziomu innowacyjności sektora. Wnioski są optymistyczne: europejski przemysł kosmetyczny odgrywa wiodącą rolę w opracowywaniu nowoczesnych produktów i jest sektorem wysoce innowacyjnym.
Programy badawczo-rozwojowe przemysłu kosmetycznego obejmują wszystkie możliwe aspekty, odpowiedzialne za kreowanie urody i dobrego samopoczucia: od badania zachowań konsumentów i aspiracji kosmetycznych, biologii skóry, włosów, zębów i jamy ustnej, po nowe innowacyjne technologie i ulepszanie metod zrównoważonego rozwoju. Łącznie pomaga to wybrać i opracować najlepsze składniki, które są bezpieczne dla ludzi i środowiska, a następnie stworzyć lub ponownie opracować produkty odpowiadające na ciągle zmieniające się oczekiwania konsumentów. Całkowite wydatki na badania i rozwój w Europie szacuje się na 2,35 mld euro.
- Innowacje w naszej branży nie są krótkotrwałe. Wprowadzenie nowego produktu na rynek może zająć ponad pięć lat przeznaczonych na prowadzenie badań i tworzenie receptur. Nasza branża nie jest też statyczna. Co roku jedna czwarta wszystkich produktów kosmetycznych na rynku jest udoskonalana lub jest zupełnie nowa. Aktywność patentowa jest użytecznym wskaźnikiem innowacyjności: duża część patentów przyznanych w UE dotyczy produktów naszej branży - rekord to 10% wszystkich patentów przyznanych w UE w 2009 r. – brzmi komentarz Cosmetics Europe.
Chociaż innowacje w branży to ciągły proces, to jednak rewolucyjne przełomy zdarzają się rzadko. Ale wystarczy spojrzeć wstecz na kilka lat, aby docenić, jak znaczący był postęp. To choćby wspomnienie gęstych i oleistych konsystencji filtrów przeciwsłonecznych o wysokim stopniu ochrony przed promieniowaniem UV, spotykanych jeszcze 20 lat temu. Dzisiaj to przeszłość. Tak samo jak fakt, iż nauka dokonała postępu, odkrywając podstawową przyczynę łupieżu (Malassezia, jako rodzaj grzybów), co doprowadziło do drastycznie ulepszonych formuł przeciwłupieżowych.
- Jesteśmy szybko rozwijającym się przemysłem dóbr konsumpcyjnych, który jest napędzany przez naukę. To, co może wydawać się prostym ulepszeniem, czasami stanowi wielki przełom naukowy. Na przykład usunięcie zapachu amoniaku z farby do włosów zajęło 20 lat, a opracowanie nowej szminki obejmuje co najmniej 30 oddzielnych, naukowych etapów. Dzięki temu wieloetapowemu procesowi naukowcy opracowali jednak pomadki o obniżonej zawartości olejków, które zachowują połysk i zapewniają długotrwałe wykończenie – przekonują eksperci Cosmetics Europe.
Europejski przemysł kosmetyczny i środków higieny osobistej zatrudnia dzisiaj ok. 28,8 tys. naukowców z wielu dziedzin, w tym fizyki, mikrobiologii, biologii, dermatologii, stomatologii, toksykologii, reologii, chemii analitycznej i genetyki. W Europie istnieje co najmniej 77 innowacyjnych ośrodków naukowych prowadzących badania w odniesieniu do kosmetyków. Najwięcej zidentyfikowano w Hiszpanii (40) oraz Francji (14). Średnio duże firmy branżowe mają portfolio produktów obejmujące około 10 tys. różnych produktów kosmetycznych i co roku zmieniają formułę około 25% do 30% swoich produktów. Z tych przeformułowań około 10% opiera się na składnikach, które są nowe na rynku lub w przemyśle kosmetycznym. Duże firmy wprowadzają co roku około 80 nowych składników do swojego portfolio produktów, podczas gdy MŚP średnio 22.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...