Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł kosmetyczny w Europie jest wysoce innowacyjny

2023-05-04

Stowarzyszenie Cosmetics Europe przyjrzało się potencjałowi europejskiej branży kosmetycznej w zakresie poziomu innowacyjności sektora. Wnioski są optymistyczne: europejski przemysł kosmetyczny odgrywa wiodącą rolę w opracowywaniu nowoczesnych produktów i jest sektorem wysoce innowacyjnym.

Programy badawczo-rozwojowe przemysłu kosmetycznego obejmują wszystkie możliwe aspekty, odpowiedzialne za kreowanie urody i dobrego samopoczucia: od badania zachowań konsumentów i aspiracji kosmetycznych, biologii skóry, włosów, zębów i jamy ustnej, po nowe innowacyjne technologie i ulepszanie metod zrównoważonego rozwoju. Łącznie pomaga to wybrać i opracować najlepsze składniki, które są bezpieczne dla ludzi i środowiska, a następnie stworzyć lub ponownie opracować produkty odpowiadające na ciągle zmieniające się oczekiwania konsumentów. Całkowite wydatki na badania i rozwój w Europie szacuje się na 2,35 mld euro.

- Innowacje w naszej branży nie są krótkotrwałe. Wprowadzenie nowego produktu na rynek może zająć ponad pięć lat przeznaczonych na prowadzenie badań i tworzenie receptur. Nasza branża nie jest też statyczna. Co roku jedna czwarta wszystkich produktów kosmetycznych na rynku jest udoskonalana lub jest zupełnie nowa. Aktywność patentowa jest użytecznym wskaźnikiem innowacyjności: duża część patentów przyznanych w UE dotyczy produktów naszej branży - rekord to 10% wszystkich patentów przyznanych w UE w 2009 r. – brzmi komentarz Cosmetics Europe.

Chociaż innowacje w branży to ciągły proces, to jednak rewolucyjne przełomy zdarzają się rzadko. Ale wystarczy spojrzeć wstecz na kilka lat, aby docenić, jak znaczący był postęp. To choćby wspomnienie gęstych i oleistych konsystencji filtrów przeciwsłonecznych o wysokim stopniu ochrony przed promieniowaniem UV, spotykanych jeszcze 20 lat temu. Dzisiaj to przeszłość. Tak samo jak fakt, iż nauka dokonała postępu, odkrywając podstawową przyczynę łupieżu (Malassezia, jako rodzaj grzybów), co doprowadziło do drastycznie ulepszonych formuł przeciwłupieżowych.

- Jesteśmy szybko rozwijającym się przemysłem dóbr konsumpcyjnych, który jest napędzany przez naukę. To, co może wydawać się prostym ulepszeniem, czasami stanowi wielki przełom naukowy. Na przykład usunięcie zapachu amoniaku z farby do włosów zajęło 20 lat, a opracowanie nowej szminki obejmuje co najmniej 30 oddzielnych, naukowych etapów. Dzięki temu wieloetapowemu procesowi naukowcy opracowali jednak pomadki o obniżonej zawartości olejków, które zachowują połysk i zapewniają długotrwałe wykończenie – przekonują eksperci Cosmetics Europe.

Europejski przemysł kosmetyczny i środków higieny osobistej zatrudnia dzisiaj ok. 28,8 tys. naukowców z wielu dziedzin, w tym fizyki, mikrobiologii, biologii, dermatologii, stomatologii, toksykologii, reologii, chemii analitycznej i genetyki. W Europie istnieje co najmniej 77 innowacyjnych ośrodków naukowych prowadzących badania w odniesieniu do kosmetyków. Najwięcej zidentyfikowano w Hiszpanii (40) oraz Francji (14). Średnio duże firmy branżowe mają portfolio produktów obejmujące około 10 tys. różnych produktów kosmetycznych i co roku zmieniają formułę około 25% do 30% swoich produktów. Z tych przeformułowań około 10% opiera się na składnikach, które są nowe na rynku lub w przemyśle kosmetycznym. Duże firmy wprowadzają co roku około 80 nowych składników do swojego portfolio produktów, podczas gdy MŚP średnio 22.


Cosmetics Europeprzemysł kosmetycznybadania i rozwój

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie