2016-02-19
Europejskie Stowarzyszenie Standardów Reklamy EASA (The European Advertising Standards Alliance) oceniło, w jaki sposób spełniane są zasady samoregulacji w reklamie kosmetyków.
Przeprowadzony audyt ma być bazą, na której przygotowany zostanie raport Komisji Europejskiej. Jak informuje bowiem Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, raport KE w sprawie zgodności rynku z kryteriami dla deklaracji marketingowych określonymi rozporządzeniem 655/2013/WE to obecnie jeden z najważniejszych dla sektora kosmetycznego tematów znajdujących się na agendzie UE.
Niedawno instytucje nadzorujące oraz organizacje samoregulacji reklamy dokonały wnikliwego przeglądu rynku europejskiego i polskiego. Stowarzyszenie EASA przeprowadziło w sześciu krajach UE, w tym w Polsce audyt rynku reklam będący oceną stosowanych zasad samoregulacji w reklamie kosmetyków. Okazało się, że Polska na tle badanych krajów wypadła bardzo dobrze - aż 98% skontrolowanych reklam zostało uznanych za zgodne z wymaganiami prawa i standardami samoregulacji w reklamie. Tak dobry wynik jest sukcesem sektora kosmetycznego w Polsce i świadczy o jego odpowiedzialności.
Teraz wyniki audytu EASA będą jednym z kluczowych elementów raportu Komisji w sprawie deklaracji. Gdyby Komisja stwierdziła jednak niezgodność stosowanych przez przemysł deklaracji ze wspólnymi kryteriami, wówczas ma prawo „przyjąć stosowne środki na rzecz zapewnienia zgodności” (na mocy artykułu 20 rozporządzenia kosmetycznego 1223/2009), co może oznaczać dodatkowe regulacje prawne w obszarze kosmetyków.
Deklaracje marketingowe to temat budzący kontrowersje. Jak bowiem wiadomo producenci kosmetyków poszukują innowacji zarówno w zakresie nowych receptur, jak i w sferze działań marketingowych. Przy czym należy widzieć, że obszar deklaracji marketingowych jest dla produktów kosmetycznych uregulowany prawnie. Najważniejsze w tworzeniu reklam kosmetyków jest przede wszystkim upewnienie się, że to, co jest komunikowane ma oparcie w faktach i dowodach, czyli wynikach badań aplikacyjnych, dermatologicznych, aparaturowych. Trzeba też zdawać sobie sprawę, iż na podstawie słów, znaków, obrazów, symboli oraz opakowania i etykiety konsument podejmuje decyzję o zakupie danego produktu. Niedopuszczalne jest zatem umieszczanie choćby takich deklaracji, jak:
Katalog nie jest oczywiście zamknięty, a odpowiednie instytucje czuwają nad realizacją przez producenta podstawowych zasad uczciwości przekazywanej reklamy.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...