2015-10-02
Ministerstwo Gospodarki wybrało 12 branż polskiej gospodarki, które, w ramach nowej perspektywy finansowej UE w latach 2016-2023 objęte zostaną wsparciem finansowym.
Wyłonione przez MG branże będą mogły otrzymać wsparcie finansowe w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki – Brand” oraz poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Segmenty przeznaczone do wsparcia zostały wytypowane na podstawie analiz innowacyjnych sektorów rynku, grup produktowych oraz usługowych, które posiadają potencjał wizerunkowy do promowania ich na rynkach zagranicznych.
Lista 12 branż obejmuje następujące:
• Sprzęt medyczny,
• Maszyny i urządzenia (m.in. maszyny dla górnictwa, rolnictwa, budownictwa),
• Kosmetyki,
• IT/ICT,
• Biotechnologia i farmaceutyka,
• Moda polska (odzież, wyroby jubilerskie, design),
• Budowa i wykańczanie budowli (m. in. budownictwo, stolarka okienna i drzwiowa),
• Jachty i łodzie,
• Meble,
• Polskie specjalności żywnościowe,
• Sektor usług prozdrowotnych,
• Części samochodowe i lotnicze.
Szczegółowy zakres grup produktowych bądź usługowych w ramach każdej z branż doprecyzowany zostanie w trakcie konsultacji społecznych. Planowany termin rozpoczęcia konsultacji to druga połowa października 2015 r.
Firmy kosmetyczne mogły już na podobną pomoc liczyć w latach wcześniejszych. Na zagraniczną promocję polskiej gospodarki MG w okresie 2012 – 2014 wydało 340 mln zł. Prowadziło wówczas 15 branżowych programów promocji. Prawie połowę kwoty przekazało firmom na dofinansowanie działań proeksportowych. Najlepsze efekty wsparcie przyniosło w przemyśle kosmetycznym, w którym to otrzymało je 80 firm.
Uczestnicy programu z lat 2012 - 2014 deklarowali, iż w czasie jego trwania sprzedaż zagraniczna zwiększyła się w ich przypadku o ponad 50%. Jednocześnie 29% firm wprowadziło swoje produkty na więcej niż dziewięć nowych rynków (kolejne 33% firm wprowadziło produkty na cztery – osiem nowych rynków). W ocenie przedsiębiorstw, program realnie wpłynął na zwiększenie rozpoznawalności polskich producentów, jako rzetelnych partnerów biznesowych, wytwarzających kosmetyki najwyższej jakości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...