Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Przemysł kosmetyczny ma przed sobą jasną przyszłość

2014-06-09

Polska jest szóstym eksporterem kosmetyków w Europie, a perspektywy rozwoju polskich firm kosmetycznych na międzynarodowych rynkach są bardzo obiecujące. To wnioski płynące z konferencji „10 lat Polskiej Branży Kosmetycznej w Unii Europejskiej”.

Organizatorem wydarzenia był Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, a udział w nim wzięli przedstawiciele Komisji Europejskiej i Parlamentu Europejskiego, administracji publicznej, instytucji otoczenia biznesu, menadżerowie, przedsiębiorcy i przedstawiciele sektora przemysłu kosmetycznego.

W ocenie podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Grażyny Henclewskiej dużym wsparciem dla rodzimego przemysłu kosmetycznego jest stworzony przez MG i realizowany od dwóch lat program promocji branży kosmetycznej na rynkach zagranicznych, m.in. we Włoszech, w Niemczech, na Ukrainie, w Rosji, Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, USA, Chinach i Brazylii. W ramach programu przedsiębiorcy uczestniczą w licznych targach, misjach gospodarczych oraz szkoleniach. Dzięki dofinansowaniu z PO Innowacyjna Gospodarka, mogą otrzymać zwrot do 75% kosztów udziału w tych wydarzeniach.

- Nasze produkty kosmetyczne są cenione zwłaszcza w krajach Europy Środkowo - Wschodniej. Dzięki wykorzystaniu wiedzy, wieloletniego doświadczenia i istniejącej bazy zakładów produkcyjnych, staliśmy się głównym producentem i eksporterem w regionie – przyznaje minister Henclewska.

Jej zdaniem perspektywicznym kierunkiem ekspansji polskiej branży kosmetycznej są także kraje Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej oraz Azji Wschodniej. Stanowią bowiem rynki o ogromnym potencjale nabywczym.


przemysł kosmetycznyPolski Związek Przemysłu Kosmetycznego

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie