Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł chemiczny kluczowy dla rozwoju branży transportowej

2014-03-19

Przemysł chemiczny odgrywa podstawową rolę, jeśli chodzi o rozwój branży transportowej.

- Branża chemiczna bacznie obserwuje rozwój transportu intermodalnego, spływają do nas liczne zapytania, wciąż co trzeci lub co czwarty ładunek przewożony w kontenerze jest ładunkiem chemicznym – mówi w rozmowie z „Chemia i Biznes” Monika Konsor-Fąferek, dyrektor ds. marketingu i rozwoju w firmie PCC Intermodal, będącej jednym z liderów polskiego rynku transportowego. - Mamy świadomość, że z uwagi na trwające modernizacje w infrastrukturze liniowej i punkowej (terminale) 2013 r. i 2014 r. to lata przejściowe, w których oferta intermodalna jest i będzie konkurencyjna dla branży chemicznej tylko na niektórych odcinkach. Niemniej, docelowo z uwagi na specyfikę chemicznych łańcuchów dostaw, intermodal jest właściwie przeznaczony dla chemii z uwagi na regularne, duże, a przy tym różnorodne ciągi ładunkowe pomiędzy rożnymi regionami gospodarczymi - dodaje Monika Konsor – Fąferek.

W jej ocenie transport intermodalny, nawet tak niedoskonały jak dziś, ze względu na stosunkowo wysokie stawki dostępu do słabej jakości infrastruktury oferuje branży chemicznej rozwiązanie optymalne. Bilansuje czas i koszty dostaw, proponując doskonałą alternatywę dla drogi na długich odcinkach.

- By sprostać oczekiwaniom bardzo wymagającej branży chemicznej musimy ukończyć rozpoczęte inwestycje, pomagać zrozumieć ustawodawcy specyfikę branży intermodalnej, tak by umożliwił on jej konkurencyjne działanie. Musimy też zadbać, by jakość usługi była na najwyższym poziomie – również z uwagi na szczególnie istotne przy transporcie chemii bezpieczeństwo. Gdy tak się stanie, to istotne kwestie ekologii i optymalizacji ciągów ładunkowych pod kątem kosztów zewnętrznych będą tylko dodatkowym argumentem na rzecz rozwiązań intermodalnych – przekonuje dyrektor spółki PCC Intermodal.

Twierdzi przy tym, że największym wyzwaniem, jakie obecnie stoi przed branżą intermodalną jest dopełnienie starań, by rozpoczęte modernizacje i podejmowane inwestycje były w pełni funkcjonalne w perspektywie jednego – dwóch lat, tak by oferta przewozów kontenerowych dla branży chemicznej mogła jak najszybciej być pełna i bezkonkurencyjna.

- W ostatnim czasie w Polsce podejmowanych jest wiele zabiegów, by odpowiedzieć na postulaty UE w zakresie przenoszenia ładunków z dróg na tory. Nieuczciwym byłoby powiedzieć, że nie staramy się sprostać stawianym oczekiwaniom. Niestety wiele ważnych kwestii wciąż pozostaje w sferze konferencyjnych dyskusji i nie znajduje odbicia w czynach. I to największy problem. Dodatkowo, gdy dochodzi do tego chaotyczne działanie, brak długofalowej strategii, to z rozwoju, o którym mówimy pozostaje tylko dynamiczny trend wzrostowy, który już dawno mógł być jednym z ważniejszych motorów napędowych gospodarki, a jest po prostu tylko zachwycającym wielu czynnikiem wciąż niewykorzystywanej należycie szansy – mówi Monika Konsor – Fąferek.


przemysł chemicznylogistykatransportPCC Intermodal

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie