Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Przejęcia ważnym punktem strategii rozwoju AkzoNobel

2021-09-13

Ostatnie miesiące dla koncernu AkzoNobel to czas rozbudowywania własnej struktury poprzez liczne przejęcia.

Koncern przejął w minionym roku hiszpańskiego producenta farb dekoracyjnych Industrias Titan oraz holenderskie przedsiębiorstwo Stahl Performance Powder Coatings i jej asortyment produktów do podłoży wrażliwych na ciepło. Ta druga umowa daje AkzoNobel przyspieszony dostęp do unikalnej technologii utwardzania proszków w bardzo niskich temperaturach, jedynej w swoim rodzaju w branży farb proszkowych. Obejmuje ona zarówno proszki utwardzane promieniami UV, jak i termicznie oraz umożliwia dostęp do procesu utwardzania w ultraniskiej temperaturze (80-100°C).

Koncern zainwestował też 20 mln euro w zwiększenie wydajności produkcji farb proszkowych w swoim zakładzie w Como we Włoszech, będącym największym zakładem do produkcji farb proszkowym w Europie. Jego rozbudowa objąć ma także nowe moce dla powłok motoryzacyjnych. W Chinach istotnym wydarzeniem stała się modernizacja jednego z zakładów produkcji farb dekoracyjnych, dzięki czemu rozpoczął on produkcję wyrobów wyłącznie na bazie wody. W tej chwili już wszystkie chińskie fabryki farb dekoracyjnych dokonały takiej zmiany, co pozwala zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne farby.

Segment biznesowy Wysokowydajnych Powłok odpowiadał za 58% wartości przychodów Grupy, zaś Farb Dekoracyjnych – za 42%. W pierwszym z nich sprzedaż zmalała o 11% względem roku 2019, a w drugim – o 3%. W ujęciu geograficznym Europa wypracowała 47% przychodów AkzoNobel, Azja – 29%, a Ameryka Północna – 12%. Szczególnie ważna dla firmy była rosnąca sprzedaż farb dekoracyjnych w Europie (+5,6%).

Przychody firmy w 2020 r. wyniosły 8,53 mld euro (-8% względem roku 2019).


AkzoNobelfuzje i przejęcia

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

“Chemia i Biznes” nr 4/2021

Nowość!Dostęp online

35.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

Nowość!Dostęp online

25.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2021

Dostęp online

25.00 zł

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

Nowość!

95.00 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Nowość!Dostęp online

861.00 zł

Artykuł sponsorowany

Nowość!Dostęp online

2,460.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

Nowość!

94.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy Twoja firma zmaga się z podwyżkami cen surowców?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie