2022-12-30 / Autor: Mikołaj Buczyński, City Cosmetics (Aroma Partners)
Analiza od strony konsumenckiej
Konsumenci z jednej strony są świadomi podwyżek, a z drugiej strony ta świadomość niewiele zmienia. Mimo wszystko nie jest widoczny regres w branży kosmetycznej czy chemii gospodarczej. Ciekawe jest jednak to, że konsumenci dywersyfikują koszyk zakupowy. Stale poszukują nowości, a zaufanie do nowych, małych marek rośnie – właściwie można powiedzieć, że pewna „rzemieślniczość” (czyli małe serie, dopracowane produkty, komunikacja w obrębie wartości marki) stała się mocnym trendem. A nowe marki na ogół zlecają produkcję na zewnątrz.
Jeżeli chodzi o outsourcing produkcji, i w ogóle kategorię private label, tutaj również zaufanie konsumenta mocno wzrosło. Dzisiaj produkty marek własnych chociażby sieci handlowych już nie są utożsamiane pejoratywnie, a wręcz stają się powodem do odwiedzenie tego, a nie innego detalisty.
Analiza klientów (B2B)
Dla firm produkujących na zlecenie bezpośrednim klientem bez wątpienia są inne firmy – klienci instytucjonalni, czyli mamy tutaj klasyczny przypadek B2B. Jest to klient nie tylko wymagający, ale i profesjonalny – nieustannie analizujący rynek, otoczenie i konkurencję.

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...