Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Produkcja na zlecenie a trendy rynkowe

2022-02-08  / Autor: Mikołaj Buczyński, AromaPartners (City Cosmetics sp. z o.o.)

Faktem pozostaje jednak to, że outsourcing jest bezpieczny finansowo – zleceniodawca zleca produkcję, odbiera towar i jeżeli go sprzeda to od razu zarobi. Trochę inna sprawa będzie z inwestycją w zakład produkcyjny, która oczywiście może się zwrócić, ale mówimy tutaj raczej o dłuższym horyzoncie czasowym. Ponadto własna fabryka nie zawsze będzie oznaczała zmniejszone koszty. Przecież firmy produkcyjne, które oferują usługi na zewnątrz, często dobrze znają się z dostawcami, współpracują z nimi na preferencyjnych warunkach i mają wynegocjowane spore rabaty. Ponadto fabryka to przecież nie tylko ściany i mury – to także ludzie i potrzeba zarządzania nimi. To oznacza, że firma, która specjalizuje się np. w sprzedaży de facto będzie musiała się nauczyć zupełnie innego biznesu (produkcyjnego).

Powyższe oznaczają, że zleceniodawcy zakładów produkcyjnych raczej nie będą często się decydowali na postawienie własnego, co z kolei oznacza, że rynek usług produkcyjnych raczej będzie się powiększał. To dalej pociągnie rozwój technologii, specjalizacji oraz optymalizację kosztową.

Private label

Jeżeli chodzi o marki własne to trochę się pozmieniało. Aby to dostrzec nie trzeba robić wnikliwych badań – wystarczy wizyta w zasadzie w jakimkolwiek sklepie. Dyskonty mają marki własne prawie każdego asortymentu, od makaronu do chemii gospodarczej. Brandy odzieżowe coraz liczniej i intensywniej eksplorują temat perfum. Generalnie coraz ciężej znaleźć duży biznes B2C, który nie chce oferować własnego produktu.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 4/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


produkcja na zlecenieprivate labelprzemysł kosmetycznykosmetykichemia gospodarczadetergenty

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosów.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie