2022-02-08 / Autor: Mikołaj Buczyński, AromaPartners (City Cosmetics sp. z o.o.)
Faktem pozostaje jednak to, że outsourcing jest bezpieczny finansowo – zleceniodawca zleca produkcję, odbiera towar i jeżeli go sprzeda to od razu zarobi. Trochę inna sprawa będzie z inwestycją w zakład produkcyjny, która oczywiście może się zwrócić, ale mówimy tutaj raczej o dłuższym horyzoncie czasowym. Ponadto własna fabryka nie zawsze będzie oznaczała zmniejszone koszty. Przecież firmy produkcyjne, które oferują usługi na zewnątrz, często dobrze znają się z dostawcami, współpracują z nimi na preferencyjnych warunkach i mają wynegocjowane spore rabaty. Ponadto fabryka to przecież nie tylko ściany i mury – to także ludzie i potrzeba zarządzania nimi. To oznacza, że firma, która specjalizuje się np. w sprzedaży de facto będzie musiała się nauczyć zupełnie innego biznesu (produkcyjnego).
Powyższe oznaczają, że zleceniodawcy zakładów produkcyjnych raczej nie będą często się decydowali na postawienie własnego, co z kolei oznacza, że rynek usług produkcyjnych raczej będzie się powiększał. To dalej pociągnie rozwój technologii, specjalizacji oraz optymalizację kosztową.
Private label
Jeżeli chodzi o marki własne to trochę się pozmieniało. Aby to dostrzec nie trzeba robić wnikliwych badań – wystarczy wizyta w zasadzie w jakimkolwiek sklepie. Dyskonty mają marki własne prawie każdego asortymentu, od makaronu do chemii gospodarczej. Brandy odzieżowe coraz liczniej i intensywniej eksplorują temat perfum. Generalnie coraz ciężej znaleźć duży biznes B2C, który nie chce oferować własnego produktu.
"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...