2022-02-08 / Autor: Mikołaj Buczyński, AromaPartners (City Cosmetics sp. z o.o.)
Produkcja na zlecenie to temat, który w biznesie funkcjonuje w zasadzie od zawsze. Zmienia się jednak jej wymiar, kształt i charakter – w zależności od trendów rynkowych. Dzisiaj je omówimy.
Produkcja na zlecenie ma najczęściej dwa wymiary. Jeden to po prostu outsourcing funkcji produkcyjnej, czyli np. zlecenie konfekcjonowania. Drugi to private label. Dla porządku omówimy je kolejno. Dodatkowo przeanalizujemy temat marek własnych przez pryzmat trendu na rynku konsumenckim, jako że są z nim nierozerwalnie połączone.
Outsourcing produkcji – sytuacja rynkowa
Żyjemy w dobie „odchudzania biznesów”. Słowem – outsourcowania funkcji biznesowych. Jeżeli prowadzisz małą firmę to nie musisz mieć własnego działu prawnego i księgowego. Wystarczy współpraca z rzetelną kancelarią oraz księgowość zewnętrzna. Jak się okazuje, żeby produkować nie musisz mieć fabryki. Z drugiej strony zakłady produkcyjne, które do tej pory wytwarzały produkty pod swoją marką (na własne potrzeby) coraz liczniej oferują swoje usługi innym przedsiębiorstwom. Ponadto coraz bardziej optymalizują procesy produkcyjne, aby zmniejszać minimum zamówieniowe.
Powyższe oznacza, że bariera wejścia na rynek z własnym produktem została drastycznie zmniejszona. To zachęca zarówno mniejszych przedsiębiorców, jak i duże korporacje do zlecenia wyprodukowania chociażby partii testowych nowego asortymentu, a jeżeli te się dobrze sprzedadzą – do kontynuowania przedsięwzięcia.
Czy rosnąca sprzedaż produktów oznacza potrzebę otwarcia własnej fabryki?
Zachodzi wciąż pytanie: czy kiedy firma, która do tej pory zlecała produkcję na zewnątrz, zacznie sprzedawać produkty w potężnych ilościach, pojawi się u niej myślenie o otwarciu własnej fabryki? Oczywiście. Inna sprawa to wynik analizy, który w przypadku każdego przedsiębiorstwa może się okazać innym.
"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...