Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Produkcja na zlecenie a trendy rynkowe

2022-02-08  / Autor: Mikołaj Buczyński, AromaPartners (City Cosmetics sp. z o.o.)

Produkcja na zlecenie to temat, który w biznesie funkcjonuje w zasadzie od zawsze. Zmienia się jednak jej wymiar, kształt i charakter – w zależności od trendów rynkowych. Dzisiaj je omówimy.

Produkcja na zlecenie ma najczęściej dwa wymiary. Jeden to po prostu outsourcing funkcji produkcyjnej, czyli np. zlecenie konfekcjonowania. Drugi to private label. Dla porządku omówimy je kolejno. Dodatkowo przeanalizujemy temat marek własnych przez pryzmat trendu na rynku konsumenckim, jako że są z nim nierozerwalnie połączone.

Outsourcing produkcji – sytuacja rynkowa

Żyjemy w dobie „odchudzania biznesów”. Słowem – outsourcowania funkcji biznesowych. Jeżeli prowadzisz małą firmę to nie musisz mieć własnego działu prawnego i księgowego. Wystarczy współpraca z rzetelną kancelarią oraz księgowość zewnętrzna. Jak się okazuje, żeby produkować nie musisz mieć fabryki. Z drugiej strony zakłady produkcyjne, które do tej pory wytwarzały produkty pod swoją marką (na własne potrzeby) coraz liczniej oferują swoje usługi innym przedsiębiorstwom. Ponadto coraz bardziej optymalizują procesy produkcyjne, aby zmniejszać minimum zamówieniowe.

Powyższe oznacza, że bariera wejścia na rynek z własnym produktem została drastycznie zmniejszona. To zachęca zarówno mniejszych przedsiębiorców, jak i duże korporacje do zlecenia wyprodukowania chociażby partii testowych nowego asortymentu, a jeżeli te się dobrze sprzedadzą – do kontynuowania przedsięwzięcia.

Czy rosnąca sprzedaż produktów oznacza potrzebę otwarcia własnej fabryki?

Zachodzi wciąż pytanie: czy kiedy firma, która do tej pory zlecała produkcję na zewnątrz, zacznie sprzedawać produkty w potężnych ilościach, pojawi się u niej myślenie o otwarciu własnej fabryki? Oczywiście. Inna sprawa to wynik analizy, który w przypadku każdego przedsiębiorstwa może się okazać innym.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 4/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


produkcja na zlecenieprivate labelprzemysł kosmetycznykosmetykichemia gospodarczadetergenty

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosów.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie